Gå til innhold

Feedback på varekatalog


Anbefalte innlegg

Jeg holder på å designe en katalog som skal sendes ut om noen dager. Jeg er både eier av firmaet og designeren av katalogen, men mine InDesign-skills har ikke sett dagens lys på sånn 7 år.

Hvad tycks? Regner med dere skjønner hva det dreier seg om når dere ser katalogen.

Vil gjerne ha kritikk på resten og. For stive priser? Dårlig font-cohesion? Bedre å skrive "nå kun" eller bare "nå" på pris? Noe du ble forvirret av? Dårlig design? Setter pris på all kritikk.

Katalogen er ikke helt ferdig, helt nederst vil det komme et bilde av motivet påført en vegg.

http://217.170.200.107/katalog.pdf

Endret av JensViking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn generelt så det veldig bra ut.

 

Du har en stygg stavefeil på første side (Ekslusiv). Det er også en del blanding av norsk og engelsk som jeg personlig misliker nok til at det kan pårvirke hvor jeg handler fra.

 

En del ord og vendinger i noen av designene er jeg litt skeptisk til, jeg lurer fremdeles på om vi har det goy eller gay sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for feedback, skal ordne stavefeilen.

Etter å ha bodd i utlandet er det blitt vanskelig for meg å relatere til hvorfor folk reagerer sånn på blanding av norsk og engelsk, men det er rettsmessig notert (holdt på å skrive duely noted) :p

 

Ville du anbefalt meg å kjøre norsk på alle varenavn?

Du/dere må gjerne komme med mer utdypende feedback, så kan jeg sende dere gavekort som takk for hjelpen.

Endret av JensViking
Lenke til kommentar

Men kan du også utdype hvorfor du tolker bruk av engelsk som et problem? Virker det useriøst? Copy-paste? Utelandsk firma som prøver seg i Norge? Hjelp meg å forstå hvorfor, så kan jeg integrere forståelsen :)

Bandlogoene vil såklart ikke bli publisert på nettstedet, det vil være en skreddersydd jobb for kunden, så tviler på at det vil bli et problem ift. opphavsrett.

Skrivefeil og bruk av engelsk er nevnt alt, ville også sett på fontbruken da er mange ulike og ulike størrelser i bruk.

 

En klassiker som kan være greit å nevne er Less is More.

 

Bandlogoer på veggen bryter kanskje med Lov om Opphavsrett ?

Lenke til kommentar

 

Men kan du også utdype hvorfor du tolker bruk av engelsk som et problem? Virker det useriøst? Copy-paste? Utelandsk firma som prøver seg i Norge? Hjelp meg å forstå hvorfor, så kan jeg integrere forståelsen :)

 

Bandlogoene vil såklart ikke bli publisert på nettstedet, det vil være en skreddersydd jobb for kunden, så tviler på at det vil bli et problem ift. opphavsrett.

 

Skrivefeil og bruk av engelsk er nevnt alt, ville også sett på fontbruken da er mange ulike og ulike størrelser i bruk.

 

En klassiker som kan være greit å nevne er Less is More.

 

Bandlogoer på veggen bryter kanskje med Lov om Opphavsrett ?

 

 

 

post-46959-0-98191700-1417356096.jpg

 

På bildet over så har man

 

Mellomstor

Stor

Supersize

 

En ting er at Supersize neppe er ett norsk ord i denne trioen, men jeg sliter med sammenhengen mellom disse tre også. Er mellomstor større enn stor ?

 

Medium

Stort

Ekstra stort

 

syns jeg gir mer mening, men igjen dette er sånn jeg ser det og mye mulig resten av den siviliserte verden er sterkt uenig :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å blande inn engelske ord i norsk tekst er ikke korrekt. Hvis katalogen som er utstillingsvinduet er full av feil, hvordan vil da bestillingen min bli behandlet? Siden den er mindre viktig så vil jeg anta at den vil bli bli gitt mindre oppmerksomhet, da betaler jeg heller mindre for å få en vare fra kina eller mer for å få den fra et annet sted.

 

Det er ikke nødvendig med norske navn på alle varene, men unngå å klistre et engelsk navn på ting som er typisk norske.

 

Hvis du er i tvil om et ord så sjekk en ordbok, for eksempel http://www.nob-ordbok.uio.no

Lenke til kommentar

Andre bilde synes jeg ble noe lite i 100% visning.

 

Synes også at det ble noe dumt at teksten ble skrevet over listene under butikkskilt delen. Gjorde det noe vanskeligere å lese enn nødvendig. Noe lignende på be awesome siden, uheldig fargevalg på teksten (at den forandrer seg og bakgrunnen er sånn den er), kanskje det hadde blitt bedre med en annen farge, rød eller oransje for eksempel.

 

Til slutt så må jeg si meg enig i de som har kommentert størrelsene, enten ta alle på engelsk (small, medium, large) eller ta de på norsk (liten, medium, stor).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...