Gå til innhold

Leie hjelp til design av vannkjøling?


Anbefalte innlegg

Hei folkens,

 

Jeg har aldri vært noen ekstrem-bygger, men man bruker jo en del tid og penger på pc likevel, så det er gøy å ha ting på stell.

 

Utpå nyåret tenker jeg å bygge en ny PC med et SLI-oppsett. Jeg er litt allergisk mot støy, og har tidligere hatt litt blandede erfaringer med hvordan luftkjøling håndterer to kraftige grafikkort. Tenker derfor på å bygge en PC med vannkjøling for 2 x GPU og CPU.

 

Problemet er at selv om jeg siden midten av 90-tallet har holdt meg relativt oppdatert på hardware, har seriøs vannkjøling aldri egentlig vært noe interessefelt. Derfor tenker jeg å spørre her inne. Men; i stedet for å få en tråd med korte svar og enkle tips, hadde jeg håpet å få en med mye erfaring til å faktisk designe systemet for meg - mot betaling selvsagt.

 

Det jeg er ute etter er:

 

- Hvilket kabinett burde jeg velge?

- Hva må kjøpes inn av utstyr?

- Hvordan bør ting som reservoar, pumpe, radiatorer og vifter monteres for optimal funksjon og termiske egenskaper?

 

Utgangspunktet for byggingen er:

- Så stillegående som mulig.

- Heller lavere lydnivå enn voldsom overklokking

- Mulig å gjenbruke ved oppgradering av HW seinere.

- Kvalitetskomponenter, men med en fornuftig tilnærming til kvalitet vs. pris.

 

Kan være at vi blir enige om at personen også kan bygge selve kabinett og kjølesystem.

 

Om vedkommende har et aldri så lite enkeltmannsforetak eller firma, er det ikke noen bakdel mtp fakturering - men det er ikke et must!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...