Gå til innhold

Bærbar pc til Facebook-spill, 2000-ish


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe inn en ny pc til faren min, har ca 2000 til rådighet.

Den gamle han har funker ok, men går treigt på facebook og nettet faller ut til stadighet, antagelig etter å ha blitt mistet i golvet en gang eller to for mye.

Har sett på

http://www.expert.no/baerbar-pc/pb-easynote-tg71-156-laptop/p/32319/

og http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ACNXMRWED018/acer-aspire-es1-512-15-6-barbar-pc-sort

 

Men, har helt ærlig ikke fulgt med på utviklingen på den siden på en del år, så jeg trenger noen tips.

Merk at det utelukkende er spill som farmville, papa bear saga, candy crush og lignende facebook-spill den blir brukt til, funker den smertefritt til det så duger det i massevis, men har funnet ut at disse er overraskende krevende spill...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte den Acern du linket til fra Elkjøp å den fungerer strålende. Eneste ankepunktet jeg har er skjermen som sliter litt med blasse farger, man kan tweake fargene litt så du får bedre farger enn rett ut av boksen, men er fortsatt ikke helt fornøyd der, men hva kan man forvente av en laptop til 2K. Følger også med et tonn med bloatware, så man må sette av et par timer for å få de fjernet.

 

Den skal få pluss for at den er super stillegående og blir ikke varm, har til dags dato enda ikke hørt at vifta har startet. Den har også ganske god batteri tid, 4,5 til 5 timers film titting med full bakgrunns belysning. Tastaturet er også grei å skrive med. Touchpadden er ikke det beste jeg har brukt å liker ikke helt at de har plassert den såpass langt til venstre, kommer ofte borti den under skriving som kan bli ekstremt frustrerende til tider.

 

Overall: Så er jeg rimelig fornøyd med den til nettbruk og filmtitting og man kan til og med streame spill fra Steam uten noen problemer, kjørte Skyrim på Ultra å lå på stødige 60fps hele tiden, så prossesoren er rimelig bra til å være en Celeron.

Lenke til kommentar

Ble den acer'en ja, men fra komplett da den var enda billigere der.

Dårlige farger og upraktisk touchpad er ok, for det blir uansett brukt ekstern mus og kun til nettbruk og Facebook-spill, aldri filmtitting osv.

 

Bloatware fjerner jeg fort, det er ikke noe problem

 

Satser at han klarer å ta vare på den da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...