Gå til innhold

Noe galt med min Note 4?


-Just-Me-

Anbefalte innlegg

Heisann, kjøpte meg en note 4 14.november, og har noen spørsmål.

 

Første jeg merka var at når jeg spiller musikk, enten på spotify eller musikkspillern som følger med mobilen, stopper plutselig musikken i noen sekunder, og så fortsetter igjen. Virker som den fortsatt spiller, fordi jeg ser jo på den linja (husker ikke hva den heter), at sangen fortsatt går. Så begynner musikken igjen og har hoppet over den lille delen som den var stille.

 

Dette kan skje flere ganger i løpet av en sang, men som oftest går alt fint.

 

Henger seg også litt opp når jeg skal bytte fra kamera til galleri, for å se bildene jeg tok, og tar betydelig lengre tid enn på min S4 som jeg hadde før. Å slette bildene tar også noen ganger veldig lang tid, og må ofte trykke 2 ganger på slett og deretter OK.

 

Noe annet som er sjelden, men har skjedd 2-3 ganger er at når skjermen er av (men mobilen er på), så får jeg ikke skjermen på, verken med home- eller strømknappen. Den er uresponsiv i kanskje 10-20 sekunder, før skjermen kommer på, og jeg får opp et lite vindu om at TouchWiz har sluttet å fungere, og jeg kan enten trykke på vent eller avslutt,

 

Vet noen hva dette er? Er jo under 1 mnd siden jeg kjøpte den, og er helt uinteressert i å sende til reparasjon i flere uker. Hvis det er noe galt, går ikke det på reklamasjon eller noe? Kjøpte på Elkjøp

Endret av The Catalyst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du har litt tull med softwaren på din. Lakt inn noen lugubre apper?

 

Kjør en factory reset å se om det blir bedre. Om det ikke blir bedre så er Android 5.0 Lollipop rett rundt hjørnet (kommer nok iløpet av desember), og vil endre på det meste.

 

Har Note 4 selv og bare merket en brøkdel av dine problemer.

Føler det blir litt 'gambling', er det ikke 30 dager reklamasjon, hvis det skulle være noe galt? Venter jeg så lenge må jeg vel betale i dyre dommer for å sende på reparasjon.

 

Ingen lugubre apper nei, det med musikken begynte 10 min etter jeg starta mobilen første gang. Men en factory reset kan jeg gjøre :) Takk!

Lenke til kommentar

Annbefaler deg og å titte litt i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1625632&&page=106

 

Ska sjekke det ut :)

 

Fant forresten ut grunnen til at den er så sinnsykt treig når jeg bytter fra kamera til galleri. Hvis bildene blir lagra på minnebrikka så brukern tid på å laste, men hvis jeg har dem lagra på internminnet, så funker det med en gang :)

 

Har sånn 64 gb minnebrikke som jeg bestilte fra Kina via Ebay, så om det er minnebrikka som er dårlig vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Det er garantert en treg minnebrikke som et skyld.

Den er sikkert bare på 16gb og. De bruker fake firmware for å få rapportert riktig størrelse.

 

Internminnet på Note 4 har read på opptil 200Mb/s, og vil tippe minnekortet ditt har maks 7Mb/s.

 

Du skjønner hvorfor det er tregt da :p

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Bruke kjipe sdkort til en tlf til 6k er litt feil prioritering og er garantert problem for deg her.

Kost på deg et samsung pro microsd kort intet dårligere enn uhs-1 class 10 samme hva noen sier.

Ønsker du ikke lagg i applikasjoner som jobber med media/biblioteker/thumbnails osv må du ha høytytende sdkort i toppmodell telefoner (siden telefonene er så raske at sdkort blir bottleneck)

Billige kort har i tillegg ikke bra ytelse når det gjelder iops.

Husk og at sdkort kommer ikke i nærheten av ytelsen til internt nand ssd minne.

 

Eventuelt skaff et slikt pro kort med høy skrive/lese ytelse:

 

http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Minnepenn/Minnekort/Micro-SD/Samsung/Samsung-MicroSD-PRO-64GB-Class10-with-adapter--UHS-1--Read-Write-90-60MB-128652-p0000085300.aspx

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruke kjipe sdkort til en tlf til 6k er litt feil prioritering og er garantert problem for deg her.

Kost på deg et samsung pro microsd kort intet dårligere enn uhs-1 class 10 samme hva noen sier.

Ønsker du ikke lagg i applikasjoner som jobber med media/biblioteker/thumbnails osv må du ha høytytende sdkort i toppmodell telefoner (siden telefonene er så raske at sdkort blir bottleneck)

Billige kort har i tillegg ikke bra ytelse når det gjelder iops.

Husk og at sdkort kommer ikke i nærheten av ytelsen til internt nand ssd minne.

 

Eventuelt skaff et slikt pro kort med høy skrive/lese ytelse:

 

http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Minnepenn/Minnekort/Micro-SD/Samsung/Samsung-MicroSD-PRO-64GB-Class10-with-adapter--UHS-1--Read-Write-90-60MB-128652-p0000085300.aspx

 

 

Takk for tipset. Greit å vite hva man bør se etter. Jeg ser 128gb uhs-1 ligger til rundt tusenlappen.

Endret av Stian216
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...