Gå til innhold

Valg av pumpe til system - 4x AMD ES 6274


Anbefalte innlegg

Hei! Mange år siden jeg var aktiv i denne delen av forumet!

 

Skal vannkjøle en ny F@H-rigg. Den kjører 4x AMDs 6274 ES, skal overklokkes litt. I tillegg blir det litt systemkjøling av disker og sånt, men det er ikke helt bestemt ennå. Jeg skal ha relativt komplisert føring av slanger, slangene skal gjennom en vegg og over til radiator som sitter i naborommet for å flytte varmen dit jeg har mest bruk for den.

 

(Høydeforskjellen opp til gjennomføring mellom rommene blir ca 2-3m, men om jeg har min Bernoulli riktig så blir dette tilnærmet netto 0 når systemet kjører?)

 

Radiator har jeg ikke landet på enda, men det blir noe i størrelsen 4x120/4x140 eller større, men da litt avhengig av pris og plassen i skapet den monteres i.) Tar gjerne innspill her. Aquacomputer er jo fristende, men dyrt.

 

Kjøleblokk til CPU har jeg fått - dvs, jeg mangler 1x som må kjøpes til fullpris... EK Supremacy (G34 socket)

 

Jeg tar alle innspill jeg måtte få - noe av poenget her er å få ned kostnaden litt, siden selve riggen har blitt ganske dyr :D

 

Men i hovedsak er det pumpe jeg lurer på. Driftssikkerhet er prioritert!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.saltvannsforum.no/forum/archive/index.php/t-24878.html :)

 

Iwaki er kjent for god driftssikkerhet... den der er uansett overkill, men kanskje du kan finne noe vettug bruk for den ekstra kraften? Aner ikke hvilke krav du stiller til støynivået, heller.

Godt poeng. Støvnivå bør være anstendig. 70dB er nok litt i overkant. Anslår rundt 40-55 dB bare for å sette et tall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...