Gå til innhold

Hull i ørene


unormal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare vanlige hull koster vel rundt 200,- kan tass hvor som hellst, Enkleste er frisør, eller hjemme. Eller studio, men ja no stress. Industrial og helix osv ville jeg tatt på studio ja, de fleste tar vel 500,- eller opp mot 800 for industrial.

Tror ikke prisene varierer så mye. Bare husk på å rense og ha det reint, så bare la det gro uten å pille sånn masse. Det vil ikke gro fast så ikke bekymre deg om det, er bare skorpa i starten.

Ville anbefalt bytte til ring etter ikke så lenge. 2-3 uker pga hos meg ville de fra frisøren aldri gro, med ring grodde dem etter bare 4-5 dager :) Da kom alt verket osv ut.

Lenke til kommentar

 

Pass også på at vedkommende som piercer deg ikke bruker pistol, som man ofte ser hos f.eks. frisører.

Hva er galt med det? Bare man vil ha vanlig hull i flippen ser jeg ikke problemet? Har tatt 3 av mine på den måten og stukket selv også.

Ved de oppe ved øret (helix osv ville jeg nok gjort hos piercer. Der er det ikke lurt å få det trykket fra pistolen, men ved flippen spiller de jo ingen rolle, + frisør eller gjøre det selv er billigere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare vanlige hull koster vel rundt 200,- kan tass hvor som hellst, Enkleste er frisør, eller hjemme. Eller studio, men ja no stress. Industrial og helix osv ville jeg tatt på studio ja, de fleste tar vel 500,- eller opp mot 800 for industrial.

 

Tror ikke prisene varierer så mye. Bare husk på å rense og ha det reint, så bare la det gro uten å pille sånn masse. Det vil ikke gro fast så ikke bekymre deg om det, er bare skorpa i starten.

 

Ville anbefalt bytte til ring etter ikke så lenge. 2-3 uker pga hos meg ville de fra frisøren aldri gro, med ring grodde dem etter bare 4-5 dager :) Da kom alt verket osv ut.

Hvordan kan man ta hull hjemme selv? Hører du på Iron Maiden? :D:thumbup:

Lenke til kommentar

Ville anbefalt bytte til ring etter ikke så lenge. 2-3 uker pga hos meg ville de fra frisøren aldri gro, med ring grodde dem etter bare 4-5 dager :) Da kom alt verket osv ut.

 

Og der har du en av grunnene til at man ikke skal pierce med pistol.

Blir for mye press da smykkene i seg selv er i korteste laget. Attpåtil er de ikke spisse, men butte, så de sprenger seg gjennom vev.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvordan kan man ta hull hjemme selv? Hører du på Iron Maiden? :D:thumbup:

 

Ja, elsker metal og Maiden hørte jeg mye på før c:

 

Man kan ta det selv på flere måter, men ville ikke gjort det selv om du aldri har hatt hull før, siden ville hatt den legeøredobben å sette inn rett etter. Den følger med hver gang man tar hull i øret. (Har vel 4-5stk av de nå :p ) Man tar rett og slett en nål (piercernål) og stikker igjenom, så tar man piercingen igjenom etterpå. Men ville kunn gjort dette ved flippen.

 

Kjenner folk som gjør det andre steder å (øyet, nesa, leppa), men blir sjeldent bra.

 

Btw, kan bruke vanlig nål som er litt tykkere å. Så burde du bruke en vanlig piercing siden dem ofte er litt tynnere enn de første man får med fra frisør osv.

 

Men om du aldri har gjort det før ville jeg nok ikke satsa på det pga du vet ikke hva du tåler og muligens ikke tåler av metaller osv. + renhet og det å kunne utføre smerte mot seg selv helt uten problem er det ikke alle som kann.

 

Og der har du en av grunnene til at man ikke skal pierce med pistol.

Blir for mye press da smykkene i seg selv er i korteste laget. Attpåtil er de ikke spisse, men butte, så de sprenger seg gjennom vev.

 

Nja, litt sannt, men når valga står mellom 500,- kr hos piercer eller 200kr hos frisør så gjør den lille skjønnhetsfeilen ingenting, + etter en mnd ser det helt likt ut uansett. Men ja mange bruker pistol ved helix også, men der ville jeg absolutt anbefalt nål ja. Ellers får man den stygge klumpen på utsiden som hindrer såret i å gro osv.

Endret av Chocolate-Monster
Lenke til kommentar

For å sitere Psilocybe i førstetråden i Den offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden .

 

 


Frisøren min kan ta piercinger i øret og nese for 35kr, hvorfor er ikke dette en knakende god deal?

Hvor skal man begynne?

1. Pistolen kan ikke steriliseres. Den ligger av og til og bader i en eller annen desinfeksjonsløsning, eller ligger i en skuff. Bakterier og virus fra den forrige kunden kan overføres til deg.

2. Frisører er opplært til å klippe hår, og har minimalt med opplæring når det gjelder hulltaking. Krysskontaminasjon, plassering og det å i det hele tatt vite om øret/nesen er egnet, står ikke akkurat i høysetet.

Ville du la en piercer gi seg i kast med håret ditt, utstyrt med en sløv kjøkkensaks og kunnskapen et to timers kurs gir?

3. Smykket som skytes gjennom, er sløvt. Det knuser seg vei gjennom øret/nesen istedenfor å skjære et rent snitt, slik en piercingnål gjør.

4. Smykket som brukes er fullstendig uegnet som første smykke. En piercing vil både hovne opp og væske når den gror, og dette tillates ikke med en vanlig øredobb. Knotten på forsiden, og låsen på baksiden vil ligge flust med øret, og hindre væsking, god rensing og oksygentilførsel.

5. Låsen på smykket er utformet slik at det ikke tillater rensing. Størknet sårvæske og blod vil gjerne sette seg i hullene, og i nesen fylles den opp med snørr.

6. "Bruk pyrisept og vri på smykket sånn at det ikke gror fast". Joda, de bruker fremdeles denne renseanvisningen.

 

Så ja, gå til et piercingstudio.

Lenke til kommentar

Ved helix ville jeg dratt til en piercingstudio ja. Tror vil lønne seg. Er ganske hardt område så blir vel mere dummt å hondtere rundt der med å stikke selv ellerno og utsette seg for mye smerte bare pga å spare 500kr.

Men det tar en del tid å gro bare så du vet det. Etter noen mnd kan det fortsatt gjøre litt vondt om du sover feil eller henger fast med håndkle når du tørker deg, eller henger fast med den eller du slår deg på den i fylla. Så les igjenom litt grunnleggende på nett og snakk med pierceren din, så gir han deg info om rensing osv.

PS: Lurt å spørre/vite hvilken str du tar. Jeg vet ikke min så vet ikke hvaslags piercing jeg skal kjøpe. 1,2 eller 1,6mm eller nja idk Xp Så måtte ta ut og måle, så ikke gjør den tabben :b

Lenke til kommentar

Dessuten, dersom du angrer om noen år; hull i ørene fra frisørpistol gror aldri ordentlig igjen! (Erfaringsmessig snakket).

 

En piercing derimot, når du tar ut smykket vil det danne seg nytt vev og gro igjen "forholdsvis" pent etter en stund :)

 

Billig er ikke alltid bra, gå for kvalitet og gjør litt research!

Lenke til kommentar

Dessuten, dersom du angrer om noen år; hull i ørene fra frisørpistol gror aldri ordentlig igjen! (Erfaringsmessig snakket).

 

En piercing derimot, når du tar ut smykket vil det danne seg nytt vev og gro igjen "forholdsvis" pent etter en stund :)

 

Billig er ikke alltid bra, gå for kvalitet og gjør litt research!

 

 

Helix som jeg fikk hos frisør når jeg var 14 som ble tatt ut noen år senere har da grodd helt fint, og er heller ingen merke. Så akkurat det kommer vel ann på personen.

 

Men fremdeles, hold deg unna frisør.

Lenke til kommentar

 

Dessuten, dersom du angrer om noen år; hull i ørene fra frisørpistol gror aldri ordentlig igjen! (Erfaringsmessig snakket).

 

En piercing derimot, når du tar ut smykket vil det danne seg nytt vev og gro igjen "forholdsvis" pent etter en stund :)

 

Billig er ikke alltid bra, gå for kvalitet og gjør litt research!

 

 

Helix som jeg fikk hos frisør når jeg var 14 som ble tatt ut noen år senere har da grodd helt fint, og er heller ingen merke. Så akkurat det kommer vel ann på personen.

 

Men fremdeles, hold deg unna frisør.

 

Gode greier! Vi er alle forskjellige. Men ja, ikke gå til frisør er vel gjengangeren her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...