Gå til innhold

Hjelp til hudpleieprodukter for menn.


Psycho

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 21 år som trenger noen tips til forskjellige hudpleie-produkter. Har en halvfet hud og er plaget med hvite komedoner på haken og litt kviser rundt om kring. Jeg skal til å kjøpe en komedonskje, men trenger noen produkter for å holde det hele i sjakk.

 

Har tidligere ikke brukt peelingprodukter, men leste nylig en test hvor Cosmica sin kom bra ut. Er denne å anbefale? Eventuelt noen andre?

 

Når det gjelder rens så har jeg prøvd La Roche Posay Effaclar, da en apoteker anbefalte den til meg. Vurderer å gå til innkjøp av en ny en, men jeg ser at også her scorer en billig-rens fra Cosmica bra. Kjøpe en av disse, eller har du en annen god på lur?

 

Sånn ellers har jeg prøvd litt Basiron blant annet på komedonene, men jeg har nå innsett at de må ut, og jeg håper komedonskjeen hjelper her. På dette punktet trenger jeg litt hjelp. Basiron? Serum? Noe annet? Hvilke produkter eventuelt.

 

Hudkrem har jeg til nå kun brukt noe billig dritt jeg har kjøpt på ICA og lignende, så jeg trenger et godt tips her. Gjerne uren hud-vennlig.

 

Noe annet? Går helst ikke over en 250-300 kr per produkt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stresser nok ikke, er utrolig avslappet skal jeg fortelle deg og tar vitamintilskudd hver dag(multivitaminer). Har selv opplevd at sol/solarium kan hjelpe, men det tar ikke knekken på noe som helst alene.

 

Jeg merker at huden kan påvirkes av et for høyt sukkerinntak i form av feks smågodteri, coca-cola og det der, men noen matintoleranse bortifra det har jeg ikke merket på kroppen, men tror ikke jeg har noen matintoleranse.

Lenke til kommentar

23 år, og har slitt med kviser og uren hud(ikke pizzatryne, men nok til at det er merkbart irriterende).

 

Mine litt morsomme erfaringer:

 

1) Billige produkter, funker ikke. Ikke alle dyre heller. Jeg er fornøyd med Ole Henriksen, MD, Biotherm Homme.

 

2) Stress, endring, og følelser påvirker kviser masse. Da min kjæreste kom på besøk, tok det 2 dager fra jeg var fullstendig kvisefri, til 4-5 kviser var på plass.

 

3) Bruk produkter i samme serie(bare Ole Henriksen "Acne Skin" for eksempel)

Lenke til kommentar

 

Har tidligere ikke brukt peelingprodukter, men leste nylig en test hvor Cosmica sin kom bra ut. Er denne å anbefale? Eventuelt noen andre?

 

Det nye tester da ikke herreprodukter?

 

Personlig liker jeg Biotherm Homme og Shiseido Homme.

 

 

Det er faktisk ikke kjempeviktig om det er kvinne eller herreprodukter, det går mest på lukt. Noe forskjell er det selvsagt, men et produkt som fungerer godt for kvinner, med lik hud, vil fungere godt for menn også.

Lenke til kommentar

Siden det er black friday-tilbud hos blivakker.no, endte jeg opp med å bestille et par produkter fra MD Formulations. Endte opp med:

Md Formulations - Face And Body Scrub - All Skin Types

Md Formulations - Continous Renewal Serum - Daily Facial Treatment

Md Formulations - Facial Cleansing Gel Oliy And Very Oily Skin

 

Jeg mangler vel "bare" en god dagkrem nå, så jeg behøver tips på det. Søkte litt rundt på nettet, men siden det er 30% rabatt på disse populære produktene våget jeg ikke til å vente til i morgen med å bestille i tilfelle de ble utsolgt, så jeg bestiller dagkremen i en egen ordre. Tips? :-)

Lenke til kommentar

Du har kjøpt deg noen veldig gode produkter! Jeg har brukt alle av dem du har listet opp, og har vært kjempe fornøyd.

 

http://www.blivakker.no/product/EME0048/emerginc-complexion-control-50ml denne er min favoritt. Den holder det den lover, og huden min får alltid en god følelse etterpå. :-)

 

Jeg pleier å blande produkter av MD Formulations, Decleor og emerginc. Bare sånn liten obs, huden din kan se ut som et pizzatryne i noen uker før det roer seg siden du begynner med såpass sterke saker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For meg funker det som regel med et par grunnprodukter

- En lett ansiktsrens hver morgen/kveld

- Skrub fra Shesheido

- Funktighetskrem fra Vaselina med Aloe vera, denne er bra for fett hud

- Peelingmaske som stivner og som rives forsiktig

 

Pleier å gjøre susen, man trenger ikke kjøpe dyre produkter for å få et bra resultet. Det som er viktigerer er å ha produkter som passer med din hud.

 

Bruksanvisningene pleier vell å følge med.. Bruk produsentens anbefalinger, ikke mer eller mindre.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, jeg er i samme båt som de fleste i denne tråden. 21 år og har et par kviser for mye

 

Har prøvd diverse produkter. Clear Start serien/kuren fra dermalogica nå sist (http://www.dermalogica.no/Default.aspx?ID=479&ProductID=PROD1001). Denne har ikke fungert i det hele tatt. Er vel 6-7 uker siden jeg startet med den nå.

 

 

Begynner derfor å se meg om etter noe annet

Er det noen som har prøvd http://www.dermalogica.no/Default.aspx?ID=396&ProductID=PROD1044 ?.

Ser at det også er -35% på http://www.blivakker.no/products/md-formulations/skin-kits atm

 

 

Noen som har tips?

Endret av Brotato
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...