provolone Skrevet 24. november 2014 Skrevet 24. november 2014 Hei Har denne maskinen: http://www.netonnet.no/art/data/barbar-data/varemerker/lenovo/lenovo-y50-7059427681/210779.6055/ og nett fra Nextgentel med router av type Inteno. Det oppleves stadig brudd i tilkoblingen, samme problem har oppstått med flere pc`er av nyere slag med forskjellige nettverkskort. Noe jeg kan gjøre for å feilsøke dette? på forhånd takk for hjelpen
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Prøv med kabel først. Dersom det funker der, er det noe med WiFi hos deg. Dersom det er fortsatt feil, er det feil på routermodem eller linje.
provolone Skrevet 25. november 2014 Forfatter Skrevet 25. november 2014 prøvde med kabel nå. det går som vanligt mye raskere enn wifi`en, men feilene er de samme hvor det kommer opp feks feil i lasting av nettside m.m.
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Feil i lasting av nettside har nok andre årsaker enn nettet ditt. Hvilken hastighet får du på kablet kontra WiFi? Kjenner ikke inteno-modellene, men du vil kanskje få et mer stabilt nett dersom du slår av wifi på den, og setter opp et nytt AP, ev. setter inteno i bridge, og setter opp en ny wifi-router. Ikke noe av dette vil hjelpe dersom det er mange nett som forstyrrer ditt, så start med å installere inSSIDer el.l. og kjør en analyse av nettene hos deg.
provolone Skrevet 25. november 2014 Forfatter Skrevet 25. november 2014 28 ned og 5 opp på kablet, 12 ned og 4 opp på trådløst måles det. Er nok litt forstyrrelser ja, husker å prøve litt forskjellige kanaler i begynnelsen før det var optimalt etter råd fra nettleverandør. Det jeg finner rart er at den gammle Asusen min som kjørte win 7 og en 2 år gammel mb air har ingen lignende problemer. Kan det være noe med nettverkskortet mitt?
RunRookieRun Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Har du sjekket om det eksisterer noen nye drivere til nettverkskortet? Hadde akkurat de samme problemene som deg med min maskin, og da var det software
provolone Skrevet 15. desember 2014 Forfatter Skrevet 15. desember 2014 Har oppdatert alle drivere uten at det hjalp nevneverdigt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå