Gå til innhold

Hvor er de nakne mannfolka?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eventuelt at det tidligere har vært kjent (mer sosialt godkjent?) at menn er lettere drevet av det visuelle og det blir utnyttet av enkelte kvinner/bedrifter/etc for hva det er verdt. Man ser dog at det jevnes ut og det kommer frem i lyset at kvinner også er drevet av det visuelle (noe som burde vært rimelig åpenbart.) Dermed denne sakte, men merkverdige oppgangen av lettkledde menn rundtom også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en viss forskjell på hvordan kvinnelig og mannlig nakenhet oppfattes. En kvinne som blotter seg blir møtt med begeistring og hurrarop. Hvis en mann gjør det samme løper tilskueren sjokkert til nærmeste krisesenter, hun får klippekort til psykolog og voldsoffererstatning. Mannen blir sporet opp av politiet og bøtelagt.

 

Jeg har inntrykk av at noen kvinner misunner hvor lett menn får tenning, seksuell nytelse og tilfredsstillelse, og prøver på krampaktig vis å etterligne menns forhold til seksualitet. Det de oppnår er å fremstå som aseksuelle. Dildo homeparty er et grelt eksempel. Denne tråden er vel i samme gate.

 

Jeg kjenner ingen eksempler på at menn tingliggjør sex på en slik måte som enkelte "frigjorte" kvinner gjør. Kvinner bruker sex for å oppå noe. For menn er det meningsløst med sex om det ikke er nytelse involvert.

Lenke til kommentar

Det er sikkert noen kvinner som passer inn i generaliseringen din der, men det blir helt feil å prøve å pakke alle kvinner inn i samme boks på den måten. Det blir som at jeg sier at alle menn kun vil ha sex og ikke forhold, det stemmer for noen - men langt ifra alle. Det finnes også kvinner som kun vil ha sex og ikke forhold - men igjen, ikke alle. Vi kan ikke generalisere slik.

Vi er ikke alle samme individ innad kjønnet vårt.

Kvinners seksualtiet har vært undertrykt lenge, og enda er det noen som prøver å holde på det, det påvirker selvsagt enkelte mer enn andre (igjen, vi er alle forskjellige). Det er ikke rart det kan være litt forvirrende for enkelte. Boblen om kvinners seksualitet kommer til å sprekke helt en dag, og da blir det enda mer individualisert enn det er nå, for begge kjønn. Noe jeg ser på som kun positivt.

Endret av Extraterrestrial
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så hvor er mannfolka? Når skal dere begynne å vise frem hva dere har under klærne? Når skal dere lage en kalender? Når skal dere begynne å kle av dere for veldedighet?

 

Når det blir et marked for det.

 

I dag har de aller fleste kvinner ingen interesse av å se nakne menn, og ihvertfall ikke å betale for det.

Bare ta et raskt søk og finn slik som dette f.eks:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=707374

 

Ja, også forresten; hvorfor finnes ikke den kvinneligeutgaven av vi menn? Alle dameblad handler bare om bord og sofaen + mye dilldall....Ikke alle gidder å lese om slikt..

Det er ekstremt mye flere kvinneblader enn manne blader. Og igjen: Når markedet er der kommer de...

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kvinners seksualitet har aldri vært undertrykt. Det har vært tabu å snakke om seksualitet i det offentlige rom, men det gjelder begge kjønn. På soverommet har kvinner og menn alltid utfoldet seg fritt etter egen lyst. Det eneste forbudet vi har hatt i lovverket er vel mot mannlig homoseksualitet, så om noen kan ha grunn til å føle seg undertrykt, så er det homofile menn. Kvinner har alltid kunnet utfolde seg fritt. Så fritt faktisk, at noen kvinner har gjort seksualitet til en salgsvare og inntektskilde. Jeg merker meg at trådstarter nettopp etterspør en like stor frihet omkring mannlig seksualitet.

 

I dag slår kvinnelig seksualitet mot oss fra alle kanter i det offentlige rom. I aviser, blader, på TV, på gata, til og med jenter i barneskolealder blir kledd opp i seksuelt utfordrende klær.

 

Jeg blir helt matt av de mange kvinner som ikke evner å se seg selv i et større perspektiv. Alle problemer som finnes dreier seg om dem. Det er nesten så man begynner å lure på om det ble gjort en feil da kvinner fikk stemmerett.

Endret av Horten Market
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er sikkert noen kvinner som passer inn i generaliseringen din der, men det blir helt feil å prøve å pakke alle kvinner inn i samme boks på den måten.

Hvordan er det generalisering når jeg skriver "noen kvinner " og "enkelte frigjorte kvinner"? Er slik bruk av ordet generalisering en hersketeknikk?

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

 

Det er sikkert noen kvinner som passer inn i generaliseringen din der, men det blir helt feil å prøve å pakke alle kvinner inn i samme boks på den måten.

Hvordan er det generalisering når jeg skriver "noen kvinner " og "enkelte frigjorte kvinner"? Er slik bruk av ordet generalisering en hersketeknikk?

 

 

Det er en viss forskjell på hvordan kvinnelig og mannlig nakenhet oppfattes. En kvinne som blotter seg blir møtt med begeistring og hurrarop. Hvis en mann gjør det samme løper tilskueren sjokkert til nærmeste krisesenter, hun får klippekort til psykolog og voldsoffererstatning. Mannen blir sporet opp av politiet og bøtelagt.

 

Jeg har inntrykk av at noen kvinner misunner hvor lett menn får tenning, seksuell nytelse og tilfredsstillelse, og prøver på krampaktig vis å etterligne menns forhold til seksualitet. Det de oppnår er å fremstå som aseksuelle. Dildo homeparty er et grelt eksempel. Denne tråden er vel i samme gate.

 

Jeg kjenner ingen eksempler på at menn tingliggjør sex på en slik måte som enkelte "frigjorte" kvinner gjør. Kvinner bruker sex for å oppå noe. For menn er det meningsløst med sex om det ikke er nytelse involvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I dag slår kvinnelig seksualitet mot oss fra alle kanter i det offentlige rom. I aviser, blader, på TV, på gata, til og med jenter i barneskolealder blir kledd opp i seksuelt utfordrende klær.

 

Det gjør da virkelig mannlig seksualitet også. Ser jo like mange gutter i småbarnsalder som skal kle seg "sexy", og være attraktive, som jenter. Små gutter som skal trene styrke, ikke ha noe valpefett e.l. Veldig mange spinkle, også. Uten verken muskler eller (valpe)fett. En skremmende utvikling for begge kjønn, som vedvarer resten av livet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å bli lei av alle disse oppmerksomhetssyke kvinnfolka som hele tiden skal kle av seg. Også er det den ene unskylningen etter den andre. "Kler av seg for en god sak", "Kler av seg for kreft", "kler av seg og lager kalender", "kler av seg for pengeinnsamling"(Om det skulle vært ett yrke, hva ville vi kaldt det da? hmm) ... :rofl:

 

Så hvor er mannfolka? Når skal dere begynne å vise frem hva dere har under klærne? Når skal dere lage en kalender? Når skal dere begynne å kle av dere for veldedighet?

 

Bare jeg som syns dette er rart? Vi jenter vil jo gjerne kjøpe en kalender med masse nakne mannfolk som poserer og tror på seg selv mens vi kan si at vi kjøpte den for en god sak! Eller?

Jeg vet verdigheta til menn ikke er så høyt på strå, så det kan ikke være det hvertfall :wee:

 

FORKLAR MEG! :hmm:

 

Ja, også forresten; hvorfor finnes ikke den kvinneligeutgaven av vi menn? Alle dameblad handler bare om bord og sofaen + mye dilldall....Ikke alle gidder å lese om slikt..

 

I stedet for å spørre hvor mannfolkene er som "Kler av seg for en god sak", "Kler av seg for kreft", "kler av seg og lager kalender", "kler av seg for pengeinnsamling", osv, er det ikke bedre å spørre hvorfor kvinnfolk med viten og vilje velger å nedverdige seg selv, og i prosessen si at vi mannfolk objektiviserer kvinnfolk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...