Gå til innhold

– Regjeringen dropper 500-kronersgrensen


Anbefalte innlegg

 

 

Selvfølgelig hadde det vært det beste, men det er uhåndterlig i dag. Posten kan ikke kreve inn mva for hver blyant som krysser grensen. Da måtte man først hatt på plass en ordning for å betale mva selv over nett.

 

 

En slik ordning har eksistert i mange år allerede:

 

http://www.toll.no/no/handle-pa-internett/netthandel/fortolle-varen-selv/fortolle-selv-med-tollvesenets-fortollingslosning/

 

Jeg er klar over den løsningen der, som forøvrig koster akkurat like mye som å la Posten gjøre jobben (siden du må betale lagerleie istedet). Men det jeg sikter til er en løsning hvor speditør ikke er inne i bildet og kan sende pakker rett gjennom istedet for å holde på dem til importør har betalt mva + avgift. Det måtte selvsagt kombineres med stikkprøver og relativt saftige straffer for juks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer litt på en ting.... Har bestilt noe fra en engelsk nettbutikk, og jeg får varen rett på døra fra DHL. Det er fri frakt og jeg har ikke turt å handle for mer enn 200,- Det er alltid en lapp på pakken hvor det står at man må fortolle varen selv. Jeg lurer veldig på hva som hadde skjedd om jeg hadde bestillt for f.eks 220,- Hvordan "vet" noen at jeg har gjort det, siden DHL bare leverer den uten noe mer?

 

Vil de nye reglene gjelde fra 1. januar?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...