Gå til innhold

Hvilken bank bruker dere?


Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

For lønnsinngang bruker jeg YaBanks høyrentekonto (Lønnskontoen har også ganske god rente). Fra den kontoen betales alt automatisk med avtalegiro.

 

Skandiabanken har sykt lav rente på sin lønnskonto. Hadde jeg byttet til de ville jeg fort tapt 2500 NOK/år i renteinntekter. Ikke verd det for de få gangene jeg sjekker kontoen (under 12 ganger i året).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I årenes løp har jeg opprettet kundeforhold til flere banker. Nå bruker jeg Bank 2 som lønnskonto fordi den er gebyrfri og heller ikke tar årsavgift for bankkort. I prislisten står det at de tar 2 kr i gebyr for avtalegiro, men jeg har aldri blitt belastet gebyr. Skandiabanken har jeg beholdt p.g.a. billig kredittkort. Inntekter fra blogging går til en brukskonto i Ya Bank, mest for å holde de inntekter og utgifter adskilt fra resten av min økonomi. Kontoen ble opprinnelig opprettet automatisk i forbindelse med et lån. Jeg har en gammel konto i DNB som ble opprettet i Postbanken for lenge siden. Skulle jeg stå uten kort kan jeg i overføre penger til den å ta ut på postkontoret. Den kan også brukes til å sette inn kontanter hvis jeg skulle ha for mye liggende. Den har ikke vært brukt på flere år.

Lenke til kommentar

I årenes løp har jeg opprettet kundeforhold til flere banker. Nå bruker jeg Bank 2 som lønnskonto fordi den er gebyrfri og heller ikke tar årsavgift for bankkort. I prislisten står det at de tar 2 kr i gebyr for avtalegiro, men jeg har aldri blitt belastet gebyr. Skandiabanken har jeg beholdt p.g.a. billig kredittkort. Inntekter fra blogging går til en brukskonto i Ya Bank, mest for å holde de inntekter og utgifter adskilt fra resten av min økonomi. Kontoen ble opprinnelig opprettet automatisk i forbindelse med et lån. Jeg har en gammel konto i DNB som ble opprettet i Postbanken for lenge siden. Skulle jeg stå uten kort kan jeg i overføre penger til den å ta ut på postkontoret. Den kan også brukes til å sette inn kontanter hvis jeg skulle ha for mye liggende. Den har ikke vært brukt på flere år.

 

 

Før utstedelse av Visa Classic kreves det et innskudd på minimum kr. 15 000,-.

 

Mot Ya lønnskonto taper man 367,50 kroner i renter:
15 000*(2,8-0,35)/100=367,5 NOK
Ya-lønnskonto er marginalt bedre for minstebeløpet. Vesentlig bedre hvis man har litt mer.
Lenke til kommentar

 

I årenes løp har jeg opprettet kundeforhold til flere banker. Nå bruker jeg Bank 2 som lønnskonto fordi den er gebyrfri og heller ikke tar årsavgift for bankkort. I prislisten står det at de tar 2 kr i gebyr for avtalegiro, men jeg har aldri blitt belastet gebyr. Skandiabanken har jeg beholdt p.g.a. billig kredittkort. Inntekter fra blogging går til en brukskonto i Ya Bank, mest for å holde de inntekter og utgifter adskilt fra resten av min økonomi. Kontoen ble opprinnelig opprettet automatisk i forbindelse med et lån. Jeg har en gammel konto i DNB som ble opprettet i Postbanken for lenge siden. Skulle jeg stå uten kort kan jeg i overføre penger til den å ta ut på postkontoret. Den kan også brukes til å sette inn kontanter hvis jeg skulle ha for mye liggende. Den har ikke vært brukt på flere år.

 

 

Før utstedelse av Visa Classic kreves det et innskudd på minimum kr. 15 000,-.

 

Mot Ya lønnskonto taper man 367,50 kroner i renter:
15 000*(2,8-0,35)/100=367,5 NOK
Ya-lønnskonto er marginalt bedre for minstebeløpet. Vesentlig bedre hvis man har litt mer.

 

Krav om 15.000 kr i innskudd gjelder når kortet utstedes. Det er ikke noe krav om hå dette innestående hele tiden. Du må ha 13979 kr innestående i gjennomsnitt for at de ekstra rentene hos Ya bank skal dekke årsgebyret på 250 kr. Hvis du har en lønnsinngang på 27958 kr i måneden og bruker den jevnt gjennom hele måneden så vil du ha en gjennomsnittlig saldo på 13979 kr. Siden de fleste bruker mye av lønnen fort til å handle med eller betale gjeld så må lønnsinngangen være enda høyere for at gjennomsnittlig saldo skal bli 13979 kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...