Gå til innhold

Dårlig batteritid etter kun to måneder


Anbefalte innlegg

Kjøpte Macbook Pro 13" med Retinaskjerm for snart to måneder siden, til skolearbeid. Var superfornøyd med den i starten (er vel forsåvidt fortsatt det!), spesielt med batteritiden.

 

Nå syns jeg at den blir fort varm under og oppe til høyre i "skjermfestet" eller hva jeg skal kalle det. Tok den opp for litt siden, nå står det at den har 90% batteri og veksler mellom 2:30 og 2:50 minutter til batteriet er tomt... Hadde jeg klart meg med 2-3 timer uten lader kunne jeg jo bare beholdt den gamle laptopen.

Det er ikke noe spesielt krevende som kjøres for øyeblikket, Chrome med tre faner og Finder..

 

Er det bare å fyke tilbake til butikken og levere den tilbake? Skal på ferie i jula og vil jo veldig veldig gjerne ha den med :( .

Har ikke oppdatert til Yosemite enda om det skulle ha noe å si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chrome er kjent for å bruke mye ressurser i OS X, noe Google har erkjent og jobber med å løse.

 

Du kan prøve 64-bit versjonen som for øyeblikket er i beta. Det gjør jeg på min Mac mini, har ingen problemer. Ser at Google nylig har lansert ny stabil versjon som er 64-bit.

 

Hvis du holde nede ALT-tasten mens du trykker på batteri-ikonet, skal det komme informasjon om helsetilstanden til batteriet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Chrome er kjent for å bruke mye ressurser i OS X, noe Google har erkjent og jobber med å løse.

 

Du kan prøve 64-bit versjonen som for øyeblikket er i beta. Det gjør jeg på min Mac mini, har ingen problemer. Ser at Google nylig har lansert ny stabil versjon som er 64-bit.

 

Hvis du holde nede ALT-tasten mens du trykker på batteri-ikonet, skal det komme informasjon om helsetilstanden til batteriet.

Ja, den har Chrome på toppen av lista, så "bra" at det kanskje er det som er problemet da. :) Jeg skal prøve linken din, takk! :)

 

Edit: Står "normal" på batteritilstand og på strømbruk er det Chrome som står på toppen og et par andre ubetydelige ting lengre ned.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Bruk heller Safari og installer nettlesertillegget "ClickToFlash" som effektivt blokkerer uønsket og ressursslukende Flash-innhold. Det burde fikse den saken.

Jeg prøvde å oppdatere Chrome i går, men det hjalp ikke. Den ble så varm og hylte omtrent som en flymaskin. Batteriet fortsatte å slukes.

Avinstallerte Chrome og byttet til Safari.. nå har jeg 37% batteri og nesten 4 timer levetid igjen :) . Er ikke så glad i hvordan Safari ser ut, men venner meg vel til det. Syns favorittlinja er så langt unna og fanene er fæle og store.

 

Skal prøve det tillegget også! Takk for tips :) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...