Gå til innhold

Er det bare meg, eller er Shia litt mer bedre/fredeligere enn Sunni innenfor Islam?


Anbefalte innlegg

Altså jeg vil sammenligne Islam innenfor 1500 tallet. Og at om jeg skulle bruke typiske strenge bevegelse sammenligning. Så er det noe innenfor dette.

 

Sunni = Katolsk

Shia = Protestantisk

 

Er tåpelig at de slåst i dag, på samme måte som at protestanter og katolikker slåst før. Men utifra at det er mer hat for Shia innenfor Sunni kretsen. Som det var med katolikker på protestanter før i tiden. Du vet.. de som ikke ville følge den til punkt å prikke utifra katolsk betydning og ble kalt for hedninger. Mens Sunniene kaller Shia vantro eller Kaffir.

 

Du vet. Jeg har rett og du tar feil. Litt meningsløst men det får blodet til å sprute.

 

Et eksempel på at Shia virker litt mer mildere, at de kan blant annet avbilde sine profeter.

Som man ser her i Iran.

 

Edit:

Også lurer jeg på noe.

 

Jeg vet at Sunni tolker religionen sin som "Drep vantro/kafirs. Og drep de som forlater Islam" Men praktiserer Shia slikt?

 

Altså er det i Shias lære at de dreper folk som er vantro eller som forlater religionen, eller har de ikke slikt i sin religions opplæring. Bare noe jeg lurer på?

Endret av Pai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Mopi, hvorfor avsluttet du din forrige konto for to uker siden og lagde ny med navnet "Pai"?

 

Burde vi forvente en bølge av nye diskusjoner nå om islam som du er så nysgjerrig på?

Å hei. Har du ikke en syklubb eller en jihadist klubb å melde deg til istedet for?

Du gjorde en fremragende jobb som en apologetiker mot en innvandringskritiker og kritiker av religion av teokratiske verdien, som den står for på sine verdier. Og anti demokrati.

 

Jeg vet hvor mye du elsker selvmordsbombere og martyrdød. Jeg håper du snart får prøve din første selvmordsaksjon :)

 

To jennah with Abigor.

729x.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...