Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

boot configuration data file is missing win 8


Anbefalte innlegg

Jeg har en Samsung Laptop model code: NP370R5E-S07SE

For noen måneder siden stoppet laptopen å boote. Jeg fikk feilmeldingen: boot configuration data file, se bilde.

 

Har prøvd diverse linux-løsninger for å få tatt ut filer på harddisken (har blant annet en del bilder jeg gjerne vil ta vare på), uten å lykkes. Har også prøvd å sikkerhetskopiere med Windows Repair uten å lykkes.

 

Lurer nå på om det er noen måte å få fikset det opprinnelige problemet? Har prøvd å lage boot disk på usb, uten å få det til. Noen som kan hjelpe meg slik at jeg kommer inn på hard disken igjen. Noen som har tips?

Maskinen har Win 8 med påloggingspassord (er dette som gjør at jeg ikke greier å finne filer når jeg kjører Linux via usb?).

 

Feilmeldingen som opprinnelig kom opp er:

File:\BCD

Error code: 0x000000d

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av erfaring er Ubuntulivecd vesentlig lettere å få til via CD.

Se om du får fatt i en usb cd rom :)

takk for svar :) Jeg får til å boote Linux fra USB, men greier ikke å finne filene i My Documents. Mulig filene ligger skjulte siden det er Win-pålogging med passord? prøver uansett win-forslaga under før jeg tester Linux igjen.

Lenke til kommentar

Det er mulig å fikse dette "med Windows".

Linux vet ikke hva den skal gjøre med Windows sitt boot configuration data (BCD).

Bruk følgende guide:

http://www.techspot.com/guides/630-windows-8-boot-fix/

 

 

Om du fremdeles har problemer etter dette , hva med å kople harddisken til en annen Windows maskin.

 

Takk for gode svar :) Har ikke prøvd å koble til en annen maskin, men det er selvsagt en mulighet jeg burde tenkt på. Mange år siden jeg gjorde noe fysisk med en pc, men regner med at det ikke er alt for vanskeligt.

 

Skal først prøve meg på guiden fra linken over. Har gjort noen forsøk på å lage boot-disk i Win-uten å lykkes-men gjør et nytt fremstøt med denne guiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...