Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Arr på armene etter klemming av "kviser" etc.


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Samboeren min sliter med arr på armene. Dette kommer av at det har vært små "kviser" og lignende hun har plukket på og klemt på de med veldig skarpe negler. Dette har medført små sår som igjen har blitt til arr.

Dette var mindre synlig tidligere, men ble mer synlig etter soling - jeg regner med dette er pga manglende pigmenter på disse flekkene.

Spørsmålet vårt er da: Hvordan er det mulig få dette bort, eller få det til å se bedre ut?
Er det noen som har erfaring med lignende problemer?

 

Bilde vedlagt



Anonymous poster hash: 007e2...609
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

 

laserbehandling fikser slike grunne arr veldig enkelt. Koster litt men ikke så veldig mye. skal sies at jeg kun har sett det på tv :p men det funka der :p

 

Håpet er jo at dette kanskje kan gjøres hjemme, ved hjelp av et eller anna som jeg ikke vet hva skulle vært :p

 

Anonymous poster hash: 67f65...fae

 

 

Du bør være skeptisk til enkle metoder. Fort gjort å gjøre vondt værre.

Lenke til kommentar

 

 

laserbehandling fikser slike grunne arr veldig enkelt. Koster litt men ikke så veldig mye. skal sies at jeg kun har sett det på tv :p men det funka der :p

 

Håpet er jo at dette kanskje kan gjøres hjemme, ved hjelp av et eller anna som jeg ikke vet hva skulle vært :p

 

Anonymous poster hash: 67f65...fae

 

 

Du bør være skeptisk til enkle metoder. Fort gjort å gjøre vondt værre.

 

 

Det har jeg full forståelse for. Når jeg lurer på om dette kan gjøres hjemme, tenker jeg selvfølgelig på no spesifikk behandling. Jeg vet om flere som har brukt slike "skin rollers" for å gjøre noe med uren hud, feks. Såvidt jeg forstår så lager det bittesmå sår i huden, som gror etterhvert med ny og renere hud (Det fungerer faktisk!).

 

Skin roller

 

Nei, dette kan ikke fikses hjemme.

 

Sååå... Eneste alternativ er laserbehandling, altså?

Lenke til kommentar

Det der så jo nesten mer ut som soleksem.. Føttene og hendene mine blir helt like, og der har det ikke vært mye kviser oppigjennom.

Det skal ikke være soleksem såvidt jeg er kjent med. Det samme "mønsteret" går igjen på alle flekkene, og de passer liksom med måten det klemmes på i forhold til neglene. Vanskelig å forklare, men jeg har sterk tvil om at dette er soleksem.

Dette med soleksem har aldri vært et issue før heller, så personlig tviler jeg, men jeg er heller ingen lege :)

Edit: "anonym posting" kunne jeg visst bare drite i, ser jeg.

Endret av MilKman'
Lenke til kommentar

 

 

 

laserbehandling fikser slike grunne arr veldig enkelt. Koster litt men ikke så veldig mye. skal sies at jeg kun har sett det på tv :p men det funka der :p

 

Håpet er jo at dette kanskje kan gjøres hjemme, ved hjelp av et eller anna som jeg ikke vet hva skulle vært :p

 

Anonymous poster hash: 67f65...fae

 

 

Du bør være skeptisk til enkle metoder. Fort gjort å gjøre vondt værre.

 

 

Det har jeg full forståelse for. Når jeg lurer på om dette kan gjøres hjemme, tenker jeg selvfølgelig på no spesifikk behandling. Jeg vet om flere som har brukt slike "skin rollers" for å gjøre noe med uren hud, feks. Såvidt jeg forstår så lager det bittesmå sår i huden, som gror etterhvert med ny og renere hud (Det fungerer faktisk!).

 

Skin roller

 

Nei, dette kan ikke fikses hjemme.

 

Sååå... Eneste alternativ er laserbehandling, altså?

 

 

Anbefaler skin roller for arr, de er supre altså!

 

http://www.vivawoman.net/wp-content/uploads/2010/09/before-after-derma-rolling.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...