Gå til innhold

Logitech G930 headset har sluttet å fungere skikkelig


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri likt dette noe særlig, fikk det til jul. Det har alltid hatt problemer med tilkobling, men lyd og surround er bra. Nok om det.

 

For ca en uke skjedde dette da jeg dro ut USB-en ut av PCen.

post-314921-0-68318600-1416072291_thumb.jpg

 

Jeg putta den tilbake på plass og den funka fint, men nå vil den ikke gi lyd i det hele tatt. Headsettet har kontakt med USB-en, men det kommer ingen lyd. Youtube spiller heller ikke (i det hele tatt) om jeg bruker headsettet.

Jeg har lyst å beholde det en stund til, men nå er det ubrukelig.

 

Noen som vet om dette har noe med at USB-en ble "dratt ut"? Eller om det er mulig å få tak i ny USB som kan koble til samme headset?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det å få tak i nye USB'er til headsett er som regel vanskelig siden kvart headsett har en egen "kode" som gjør at kun den usb'en funker til det headsettet (slik at flere med samme headsett kan vere i nærheten uten at det slår inn). du kan jo prøve å snu tanna på usb'en slik at de pålene går motsatt veg, eller ta det med til en elektronikk butikk som selger samme headsett eller kontakte leverandøren.

 

det at den er blitt rivd av kan ha gjort at en "lodding" mellom pålene gjør at den ikke mottar den informasjonen den eller skulle mottat, og får derfor ikke sendt den til headsettet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

det å få tak i nye USB'er til headsett er som regel vanskelig siden kvart headsett har en egen "kode" som gjør at kun den usb'en funker til det headsettet (slik at flere med samme headsett kan vere i nærheten uten at det slår inn). du kan jo prøve å snu tanna på usb'en slik at de pålene går motsatt veg, eller ta det med til en elektronikk butikk som selger samme headsett eller kontakte leverandøren.

 

det at den er blitt rivd av kan ha gjort at en "lodding" mellom pålene gjør at den ikke mottar den informasjonen den eller skulle mottat, og får derfor ikke sendt den til headsettet.

Problemet løste seg like etter jeg lagde tråden, men nå er det påån igjen. Det kan ikke fortsette slik at noen ganger funker headsettet og noen ganger ikke. Tenkte meg at det som du sa med den koden var riktig. Pålene vil ikke gå inn andre veien heller.

Får ta den med til en butikk som selger dette da.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

det å få tak i nye USB'er til headsett er som regel vanskelig siden kvart headsett har en egen "kode" som gjør at kun den usb'en funker til det headsettet (slik at flere med samme headsett kan vere i nærheten uten at det slår inn). du kan jo prøve å snu tanna på usb'en slik at de pålene går motsatt veg, eller ta det med til en elektronikk butikk som selger samme headsett eller kontakte leverandøren.

 

det at den er blitt rivd av kan ha gjort at en "lodding" mellom pålene gjør at den ikke mottar den informasjonen den eller skulle mottat, og får derfor ikke sendt den til headsettet.

Problemet løste seg like etter jeg lagde tråden, men nå er det påån igjen. Det kan ikke fortsette slik at noen ganger funker headsettet og noen ganger ikke. Tenkte meg at det som du sa med den koden var riktig. Pålene vil ikke gå inn andre veien heller.

Får ta den med til en butikk som selger dette da.

 

 

om du ser inni Usb enden du plugger i så skal det være noen linjer med metall (som regel gull eller messing) desse kan du se på vedlagt bilde :). om det er slitt bort deler av desse linjene som gjør at de er mer eller mindre skadde av bruken så kan It og data forretninger hjelpe deg med å skifte USB-hann på den. personlig vet jeg ikke hvor mye dette koster siden jeg har bekjennskap som fikser slike problemer for meg, men en ledning til mus F.eks kan koste alt fra 50-250+, så jeg rekner med det vil koste deg en hundrelapp ++ å få fiksa det i butikk.p7151453.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...