Gå til innhold

Trenger hjelp med nytt skjermkort / flere pc deler.


enok

Anbefalte innlegg

Kjøpte for en stund siden en brukt stasjonær pc med spesifikasjoner som visst på bilder under.

 

post-173091-0-32138600-1415986918_thumb.png

og

post-173091-0-59977700-1415986988_thumb.png

 

Hovedkortet som står i er et Asus P5Q Deluxe

Strømforsyningen er på 500W

 

kjøpte nylig Assassins Creed Unity, men kan ikke spille dette fordi

skjermkortet ikke støtter "Divx11"

 

Jeg er kan litt om pc (når den er startet opp) men aldri hengt meg så mye opp i selve delene den er bygd opp av. Dvs. at jeg blir helt forvirret når jeg skal se etter deler selv.

 

Det jeg trenger er et skjermkort som støtter Divx 11 (det gjør vel igrunn alle skjermkort du finner i butikk idag...) men som passer til hovedkortet selvsagt.

 

Annet spørsmål er : Vil det lønne seg? vet at flere av komponentene til pcen er utdatert, men jeg driter ikke penger for øyeblikket så jeg vil ha en billig men også en varig løsning.

Hadde vært greit å kunne spille Assassins Creed Unity eller andre spill med litt grei grafikk ;)

 

Eventuelt hvilke deler ville dere ha skiftet for å ha en ok spill pc?

 

Ca pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har liten greie på skjermkort. Men ser du har en core 2 duo socket 775 cpu, altså en to-kjerne prosessor. Kortet ditt støtter fire-kjerne prosessorer, feks. core 2 quad Q9xxx. På ebay må man betale minst 400 for en slik prosessor, og sammenlignet med hva en ny socket 1150 cpu med tilsvarende ytelse koster så er det egentlig alt for mye. Men kunne du finne en slik fire-kjerne prosessor så ville det være ei solid oppgradering av ditt gamle og egentlig utdaterte system. Det er jo en tråd her på forumet for å selge/gi bort/kjøpe/få gamle deler. Kanskje kunne du finne noe sånt der for en rimelig penge. Ram har du jo nok av.

 

Edit:

Her er en av de mer rimelige Quad prosessorene jeg finner på ebay, ca 290,-. Men vet ikke hvor hensiktsmessig denne ville være for deg. Du har en av de kraftigste to-kjerne prosessorene allerede, og skulle du oppgradere til fire-kjerne burde du nok ha en i 9xxx serien med minst 6MB cache, eller enda bedre 9x5x med 12MB cache.

 

http://www.ebay.com/itm/Intel-Core-2-Quad-Q8300-2-5-GHz-Quad-Core-CPU-Processor-SLGUR-LGA-775-/261513145318?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3ce365ebe6

Endret av SteinarN
Lenke til kommentar

Vel får du tak i, så intel Q9550 og oppover, er vel brukbare til gaming.

 

HD 7950 og oppover eller R9 280 er sikkert greit nok på brukmarkdet, og en veldig stor oppgradering.

Men 500 watt blir vel egentlig under minste krav da det anbefales minst 600 watt eller mere.

 

GTX 560 TI og oppover går vel også brukt, men de er ikke så enkle å få tak i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...