Gå til innhold

Headset med singel 3,5mm audio in/out


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Prøver å finne meg nytt headset for bruk både hjemme og på jobb, men trenger noe litt spesielt(tydeligvis).

 

Ønsker over ear "skikkelig" headset med mic, men som bare har singel 3,5mm for audio in/out.

Eneste headsettet jeg har funnet ut av er Bose QC25, men har egentlig ikke behov for noise cancelling.

 

Er det noen som vet om noe a la Beyer Dynamic MMX300, Sennheiser PC363 etc, bare med singel 3,5 istedet for oppdelt audio in/out?

 

Alternativt, om det skulle ende med QC25, noen erfaring med lydkvalitet på mic der? Virker ikke som det er noe reviewere rundt omkring bryr seg om å teste nevneverdig, og har dårlig erfaring med on-cable mic(med unntak av de som følger med iphone faktisk).

 

Kan nevne at grunnen til at jeg ønsker nettopp denne løsningen er for å kunne bruke på mobil/laptop i jobb uten overgang, og så heller ha overgang til delte innganger på desktop-pcen ved å bruke f.eks. denne: http://www.ebay.com/itm/Gold-Plated-3-5mm-Audio-Mic-Y-Splitter-Cable-Headphone-Adapter-Female-To-2-Male-/261597476104?pt=UK_Computing_Sound_Vision_Audio_Cables_Adapters&hash=item3ce86cb508

 

Edit:

Den som kommer med ett forslag til denne løsningen der headsetet gir like god lyd som mine kjære DT770 Pro, skal faktisk få de gamle om de vil :p

Endret av Gnerevo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du styrer utenom støydemping dersom du ikke trenger det. Du betaler for mye for den i forhold til lydkvaliteten.

Vet ikke om noen headsett hvor du får returlyd fra mic til kilde i samme kabel... hørtes spesielt ut. Og QC25 har vel heller ikke mic, utenom den som benyttes i støydempingen, men den kan ikke sende lyd tilbake til kilde (kun for å kunne sende motlyd for kanselleringen).

 

Hvorfor skal du ha mic i den? For telefonsamtaler når du spiller fra mobil?

Lenke til kommentar

Hmm mulig jeg har misforstått? Trodde kabelen til QC25 var med mic for handsfree-type bruk?

 

Poenget er at jeg sitter veldig mye i telefonen på jobb, og ønsker meg ett skikkelig headset jeg kan sitte med da, som jeg enkelt kan plugge over til PC og bruke til videokonf på jobb, og gaming hjemme. Trenger ikke handsfree for når jeg er ute og går. Det er kun stasjonær foran pc både hjemme og jobb, så hvor store de er spiller ingen rolle.

 

Bluetooth løser i teorien problemet, men jeg jobber ett sted hvor vi kjører mye lab-testing av wlan-løsninger, og 2,4GHz-båndet er sprengt. Har forsøkt div bluetooth-headset lenge, og har innsett at det er ubrukelig her jeg jobber, pga konstante disconnects og støy.

Endret av Gnerevo
Lenke til kommentar

Hmm mulig jeg har misforstått? Trodde kabelen til QC25 var med mic for handsfree-type bruk?

 

Poenget er at jeg sitter veldig mye i telefonen på jobb, og ønsker meg ett skikkelig headset jeg kan sitte med da, som jeg enkelt kan plugge over til PC og bruke til videokonf på jobb, og gaming hjemme. Trenger ikke handsfree for når jeg er ute og går. Det er kun stasjonær foran pc både hjemme og jobb, så hvor store de er spiller ingen rolle.

 

Bluetooth løser i teorien problemet, men jeg jobber ett sted hvor vi kjører mye lab-testing av wlan-løsninger, og 2,4GHz-båndet er sprengt. Har forsøkt div bluetooth-headset lenge, og har innsett at det er ubrukelig her jeg jobber, pga konstante disconnects og støy.

 

Sennheiser Momentum har medfølgande kabel med mikrofon. Veit ikkje kor mykje tess den egentlig er, men den kan vere verdt å sjekke ut. Lyden er iallfall god :)

Lenke til kommentar

trippelpost, men:

Edit:

Den som kommer med ett forslag til denne løsningen der headsetet gir like god lyd som mine kjære DT770 Pro, skal faktisk få de gamle om de vil :p

Jeg har denne løsningen, men det blir et problem å innfri løftet ditt da du må beholde dem :p

 

Løsningen:

Adapter/overgang/forlenger med in-line mic:

$_57.JPG

http://www.ebay.com/itm/Maxell-MP3-Cellphone-Headphone-Adapter-In-Line-Mic-Stereo-Black-CHOP-40IBz3-/261654078602?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cebcc648a

 

 

072609_iluv_1.jpg

http://theawesomer.com/iluv-iea15-adapter/16825/

Endret av toth
Lenke til kommentar

Nå ble det så mye å svare på på en gang, at jeg droppa multisitat :p

On-cable mic er ikke noe problem så lenge den faktisk funker. Men som sagt, erfaringen er at de fleste har alt for dårlig lyd eller er så langt nede på kabelen at man må sitte holde den mot kjeften. Men det kan sjekkes på fohånd. Momentum kjenner jeg en som har, så skal få testet de.

 

Løsningen til toth er ikke fjern, men må håndtere den laange, tunge ledningen på DT-settet da :p

 

Ligger an til å droppe hele tanken og tåle at jeg må ha med adapteren(slik j-- linket) i sekken bare.

Lenke til kommentar

Det kan umulig være særlig hokus-pokus å slå sammen dobbel-jack(mic+lyd) til en enkel 3-polet jack, målet i begge ender er jo det samme - skulle tro det bare var å klippe mic-jacken, og lodde den på riktig plass på en 3-polet jack (sammen med h+v og signal).

 

Her er noen forskjellige guider:

http://www.tested.com/tech/smartphones/2292-how-to-make-any-pair-of-headphones-smart-phone-capable/

 

http://lifehacker.com/how-to-turn-your-favorite-pair-of-headphones-into-a-hea-1520291511

 

http://www.modmic.com/

 

Edit:

Har du sett Monster iSoniTalk?

monster-isonitalk.jpg

 

IOM at pluggen/adapteren/overgangen her er i enden og micen løs, slipper du ekstra lang ledning - fest mic'en på egnet plass på din originale ledning og fest ledningene sammen så bør alt være som det er nå?

Endret av toth
Lenke til kommentar

Takker for alle svar, dere er hjelpsomme som f!

 

Det blir nok Sennheiser One eller PC363D. Skal få prøvd begge først.

 

Jeg og en kompis fant ut at løsningen blir å gjøre det til ett lekeprosjekt, og lage en switchboks mellom headset, telefon og pc på jobb. Arduino to the rescue! Kan faktisk hende jeg lager en prosjekttråd når vi begynner se på det.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar, dere er hjelpsomme som f!

 

Det blir nok Sennheiser One eller PC363D. Skal få prøvd begge først.

 

Jeg og en kompis fant ut at løsningen blir å gjøre det til ett lekeprosjekt, og lage en switchboks mellom headset, telefon og pc på jobb. Arduino to the rescue! Kan faktisk hende jeg lager en prosjekttråd når vi begynner se på det.

Så, om du velger One, så får jeg dine gamle dt770 siden du skrev det i første posten siden jeg gav forslaget? xD

Lenke til kommentar

 

Takker for alle svar, dere er hjelpsomme som f!

 

Det blir nok Sennheiser One eller PC363D. Skal få prøvd begge først.

 

Jeg og en kompis fant ut at løsningen blir å gjøre det til ett lekeprosjekt, og lage en switchboks mellom headset, telefon og pc på jobb. Arduino to the rescue! Kan faktisk hende jeg lager en prosjekttråd når vi begynner se på det.

Så, om du velger One, så får jeg dine gamle dt770 siden du skrev det i første posten siden jeg gav forslaget? xD

 

 

Nå har jeg jo sagt det, så må jo stå for det ;) Sender deg en PM når jeg kommer så langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...