Gå til innhold

Tastatur oppfører seg merkelig


Anbefalte innlegg

Tastaturen har begynt å oppføre seg merkelig.

Er ikke den standard FN-num tabben eller alt-shift greia heller.

 

Det er kun de to øverste radene med bokstaver som gir ut andre symboler/bokstaver i tillegg.

Følgende taster kommer ut for hver bokstav:

q => q0

w => w'

e => ek

r => rf

 

a => 7a

s => s

d => id

f => brf

 

Noen som skjønner hvorfor det skjer?
Jeg gikk så langt som å re-installere pc-en men samme problem oppstår...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja kan jo godt hende, jeg drikker jo av og til et eller annet ved pc-en så, litt synd at det ikke er lett å bytte tastatur på en bærbar pc. Har hatt denne i 5-6 år så en gang måtte jo det skje.

 

 

Får skaffe meg et tastatur i morgen for å ha vedsiden og se om det samme problemet oppstår jeg da.

Oppdaterer når jeg har fått testet det.

Lenke til kommentar

Tastaturen har begynt å oppføre seg merkelig.

Er ikke den standard FN-num tabben eller alt-shift greia heller.

 

Det er kun de to øverste radene med bokstaver som gir ut andre symboler/bokstaver i tillegg.

Følgende taster kommer ut for hver bokstav:

q => q0

w => w'

e => ek

r => rf

 

a => 7a

s => s

d => id

f => brf

 

Noen som skjønner hvorfor det skjer?

Jeg gikk så langt som å re-installere pc-en men samme problem oppstår...

 

Skjer det samme hver gang, og kun med de tastene? Forøvrig vet jeg ikke hvorfor det skulle skje, Storøiens forslag er ikke så dumt.

Lenke til kommentar

Bare slenger ut et mulig "midlertidig" korrigerings-script. Det vil nok ikke fungere bra med spill o.l., kun til skriving. Og hvis du skriver noe som inneholder det som kommer feil, blir det også byttet ut og krever litt manuell korrigering for å fikse opp i (f.eks. "idiot" blir til "diot" osv).

 

Og ja, og det fungerer vel kun til windows versjoner.

 

Last ned AutoHotkey.

 

Lagre følgende script som vanlig ren tekst med .ahk som filetternavn:

#NoEnv  ; Recommended for performance and compatibility with future AutoHotkey releases.
; #Warn  ; Enable warnings to assist with detecting common errors.
SendMode Input  ; Recommended for new scripts due to its superior speed and reliability.
SetWorkingDir %A_ScriptDir%  ; Ensures a consistent starting directory.

:*:q0::q
:*:w'::w
:*:ek::e
:*:rf::r
:*:7a::a
:*:id:
:*:brf::f

Etter å ha innstallert AutoHotkey, dobbeltklikker du bare fila ovenfor og den kjører i bakgrunnen og bytter ut tegnene (hvis det er de riktige..).

 

Merk: Det her var kun en kjapp test fra min side, jeg er ingen autohotkey guru eller noe. Mulig du må utvide scriptet for store bokstaver. Poster som mulig kjapp og midlertidig omgåelse av problemet, dersom det er konsekvent (de samme skjer hver gang du trykker de tastene).

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en meget sterk følelse av at en datamaskin og lignende apparater ikke er ment i å vare evigheter. Leser stadig poster som omhandler datamaskiner som begynner å tulle når de er fra 3 år. Og jeg har hørt rykter om kopimaskiner som offentlig etat har,ja de streiker etter noen år og da er kommunen nødt til å ringe etter en ekspert for å få et nummer som man trykker i maskinen for at det skal begynne å virke igjen.

 

Så lenge PCer ikke koster skjorta så er forretning og fabrikk nødt til å lage varer som slutter å virke etter noen år for å tjene nok penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...