Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PC'en går i svart


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg holder på å fikse en selvbygd stasjonær PC fra en bekjent av meg, men PCen har et problem jeg ikke har opplevd tidligere så jeg håper noen her inne kan hjelpe meg.

Problemet består av at da det blir litt "pågang" på PCen som f.eks spilling, film se'ing osv så går Skjermen, tastaturet og datamusen i svart! Viftene og lysene og alt annet inne i maskinen virker fint ser det ut som. Hva kan dette komme av? Jeg har brukt BurnInTest for å teste CPU, Skjermkort, RAM, Harddisker osv men finner 0 feil der og maskinen holder seg fint da prosessene på CPUen, skjermkortet og rammen blir kjørt for fult. Er bare da det blir spilling og film da problemet oppstår!


PCen består av;

PSU: Corsair 1000 Watt

CPU: AMD Phenom II X4 945

Hovedkort: MSI 970 Gaming

Skjermkort: nVidia GeForce GT 610

RAM: 12 GB Corsair Vengeance DDR3


Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så alle vifter lyser og spinner.

Får du indikasjon via skjerm at den har mistet kontakten med skjermkortet?

Ville isåfall prøvd med et annet kort.

Ja, viftene fungerer som bare det. Er bare skjermen samt tastatur og mus som blir dødt. Hvis det hadde vært skjermkortet så hadde vel ikke tastaturet og musen blitt død?

Lenke til kommentar

Sjekk siste bios versjon fra MSI, finn hovedkortet ditt på nettsidene deres.

Deretter går du inn i bios under oppstart av maskinen din og ser versjon.

Jeg lastet ned MSI Live Update 6 fra Hjemmesiden og søkte på MB BIOS og VGA BIOS, da kom det opp, " Your mainboard BIOS/drivers/utilities are the last version. There is no need to update. "

Lenke til kommentar

Lenge siden OS ble reinstallert? Kan jo være drivere som feiler.

Nylig blitt installert Win 7 Ultimate. Men skal prøve å formatere og installere selv å se etter driverne og slikt er blitt installert. Jeg har også vært i BIOS å satt den til fabrikkinstillingene for å se om det er blitt gjort noe tull inne der.

Lenke til kommentar

Er det noen komponenter som nylig er bytta ut? Ny skjerm? Nye kabler?
Er mus/tastatur koblet via skjerm, eller rett i maskina?


Spør fordi jeg hadde et lignende problem selv når jeg byttet til 4k skjerm.. Viste seg at selv DP1.2 ikke eeegentlig støtter 2560*1440 eller høyere dersom kabelen er lengre enn 1m.. Så det førte til at skjermen fikk korrupt/manglende data når det var store grafiske endringer (som i spill/film), og 'gikk i svart', og ettersom mus&tastatur var koblet via skjerm, stoppet de og.. :p

For meg var løsninga og bytte ut 1.8m kabelen jeg brukte med en 1m kabel.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...