Gå til innhold

Windows 2008 R2 Foundation 64-bit iso download?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje iso'en for Windows Server 2008 R2 også inneholder Foundation (This file contains multiple products) ?

 

(en_windows_server_2008_r2_with_sp1_x64_dvd_617601.iso, SHA1:D3FD7BF85EE1D5BDD72DE5B2C69A7B470733CD0A)

 

Nei, for Foundation er en helt egen plate. På den vanlige Windows Server 2008 R2 platen finner du Standard, Enterprise, Datacenter og Web versjonen. HPC er egen plate, og Foundation er egen plate. Men den har blitt fjernet fra MSDN, så tror ikke det er mulig å få tak i en 100% virusfri versjon, om ingen er snille og tar en kopi av sin egen plate og laster den opp ett sted.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Softicle.com burde kunne hjelpe deg.

 

Og du finner Windows 2008 R2 Foundation 64-bit? (jeg ser den ikke)

I tillegg er det jo en piratside, siden de selger produktnøkler, og det er det kun Microsoft som gjør, så alle andre selger ulovlige nøkler.

 

 

Er det kun Microsoft som selger produktnøkler?

Lenke til kommentar

 

 

Softicle.com burde kunne hjelpe deg.

 

Og du finner Windows 2008 R2 Foundation 64-bit? (jeg ser den ikke)

I tillegg er det jo en piratside, siden de selger produktnøkler, og det er det kun Microsoft som gjør, så alle andre selger ulovlige nøkler.

 

 

Er det kun Microsoft som selger produktnøkler?

 

 

I prinsippet ja, om du ikke kjøper fysisk media fra butikk med kun produktnøkkel der. Men Microsoft selger ikke store blokker med kun nøkler til andre leverandører nei lengre.

Derfor er det veldig lett å se om det er ekte nøkler eller falske nøkler som selges, for er det ikke direkte nøkler fra Microsoft, ja da er de neppe ekte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

 

Softicle.com burde kunne hjelpe deg.

 

Og du finner Windows 2008 R2 Foundation 64-bit? (jeg ser den ikke)

I tillegg er det jo en piratside, siden de selger produktnøkler, og det er det kun Microsoft som gjør, så alle andre selger ulovlige nøkler.

 

 

Er det kun Microsoft som selger produktnøkler?

 

 

I prinsippet ja, om du ikke kjøper fysisk media fra butikk med kun produktnøkkel der. Men Microsoft selger ikke store blokker med kun nøkler til andre leverandører nei lengre.

Derfor er det veldig lett å se om det er ekte nøkler eller falske nøkler som selges, for er det ikke direkte nøkler fra Microsoft, ja da er de neppe ekte.

 

 

Om du leste på sidene til de, så ville du også lest at det er resirkulering av ubrukte nøkler det gjelder.

Selve isofilene er hentet fra MSDN.

 

Dine bastante påstander om at det er en piratside må du nok moderere.

Dine bastante påstander om at alt som lastes ned fra andre steder enn offentlige sider er virusbefengte, bør også modereres.

 

Du har fine innlegg her inne, men synsing og egen oppfatning bør ikke spres som fakta, når det ikke kan etterprøves.

Lenke til kommentar

No skal eg vere litt forsiktig, i og med at eg ikkje veit det heilt, men er det ikkje slik at du kun kan få Fondation via kjøp av maskinvare typ. lowend server?

 

Edit

 

Obtaining Windows Server 2008 Foundation

Windows Server 2008 R2 Foundation is only available preinstalled on server computers. You cannot obtain installation media for Windows Server 2008 R2 Foundation at retail locations.

http://technet.microsoft.com/en-us/library/dd744832%28v=ws.10%29.aspx

 

Så du må skaffe deg ein cd frå produsenten av serveren.

Endret av sogndal94
Lenke til kommentar

 

 

Du har fine innlegg her inne, men synsing og egen oppfatning bør ikke spres som fakta, når det ikke kan etterprøves.

 

 

 

Selve isofilene er hentet fra MSDN.

Kundene får i alle fall ikke lastet ned fra MSDN, filene du laster ned lastes ned Google Drive:

 

101114win1.jpg

Så hadde de vært et så lovlig selskap, hvorfor får de ikke tilgang til å laste ned filene direkte fra Microsoft da, men må lagre filene på Google Drive, og gir deg ikke mulighet til å sjekke om filene er endret på før ETTER du har lastet dem ned?

 

 

Om du leste på sidene til de, så ville du også lest at det er resirkulering av ubrukte nøkler det gjelder.

 

Hadde vært morsomt å hørt med Microsoft om hva de mener om den siden da.

F.eks er det ikke lov å resirkulere OEM nøkler, for de hører til den pcen den ble solgt med. Så da må de jo eventuelt resirkulere retail nøkler da. Det er jo i prinsippet lov, siden du kan selge din retail/oppgraderingslisens videre.

 

 

Dine bastante påstander om at alt som lastes ned fra andre steder enn offentlige sider er virusbefengte, bør også modereres.

Alt som kan lastes ned fra Digital River er helt trygt. (og selvsagt alt direkte fra Microsoft). Alle andre kilder kan du ikke gå god for 100%, kanskje 99.99%, men ikke 100%. Microsoft har i alle fall kun to kanaler ut i verden for digiale kopier av sine produkter, og det er seg selv, og Digital River.

 

Nå vet jeg at du kan sjekke SHA verdier osv, men om du setter deg godt inn i det, kan slike verdier faktisk endres, og filer som ikke lastes ned fra Microsoft eller DigitalRiver kan inneholde snusk.

 

Som oftes ligger snusket i hvordan man aktiverer platen man har lastet ned, med loadere osv. Men det er en liten sjans som man ikke kan se bort i fra.

 

 

Dine bastante påstander om at det er en piratside må du nok moderere.

 

Kan være de driver lovlig, men hadde vært morsomt å sett om Microsoft er helt enig i dette. Kanskje jeg får sjekke med Microsoft...om jeg tar meg tid til det.

 

Edit:

Det at de selger Office 2013 Professional Plus og Office 2010 Professional Plus/Standard er heller ikke noe godt tegn, for disse lisensene har KUN vært tilgjengelige på MSDN og Technet og som alle burde vite, kan ikke slike nøkler selges videre uansett.

Så her kan de ikke si at de resirkulerer nøkler, for de eneste nøklene som finnes kan ikke resirkuleres.

 

Så ser jo at du har sjekket dette opp nøye før du kom med siste posten din.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Eg vil sei det er fleire ting som er litt merklig med http://softicle.com/

- Domene er registrert på ein privat person, med gmail adresse.

- Laga i wordpress med tilgang til /wp-admin, hosta med go-daddy med ein IP delt med ca 600 andre.

- Selge OEM og MSDN lisensar, for meg virkar det som han har berre kjøpt eit technet abm, og vidare seljer.

 

Men til TS, om du har kjøpt serialen har du nok blitt lurt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

 

Du har fine innlegg her inne, men synsing og egen oppfatning bør ikke spres som fakta, når det ikke kan etterprøves.

 

 

 

Selve isofilene er hentet fra MSDN.

Kundene får i alle fall ikke lastet ned fra MSDN, filene du laster ned lastes ned Google Drive:

 

101114win1.jpg

Så hadde de vært et så lovlig selskap, hvorfor får de ikke tilgang til å laste ned filene direkte fra Microsoft da, men må lagre filene på Google Drive, og gir deg ikke mulighet til å sjekke om filene er endret på før ETTER du har lastet dem ned?

 

 

Om du leste på sidene til de, så ville du også lest at det er resirkulering av ubrukte nøkler det gjelder.

 

Hadde vært morsomt å hørt med Microsoft om hva de mener om den siden da.

F.eks er det ikke lov å resirkulere OEM nøkler, for de hører til den pcen den ble solgt med. Så da må de jo eventuelt resirkulere retail nøkler da. Det er jo i prinsippet lov, siden du kan selge din retail/oppgraderingslisens videre.

 

 

Dine bastante påstander om at alt som lastes ned fra andre steder enn offentlige sider er virusbefengte, bør også modereres.

Alt som kan lastes ned fra Digital River er helt trygt. (og selvsagt alt direkte fra Microsoft). Alle andre kilder kan du ikke gå god for 100%, kanskje 99.99%, men ikke 100%. Microsoft har i alle fall kun to kanaler ut i verden for digiale kopier av sine produkter, og det er seg selv, og Digital River.

 

Nå vet jeg at du kan sjekke SHA verdier osv, men om du setter deg godt inn i det, kan slike verdier faktisk endres, og filer som ikke lastes ned fra Microsoft eller DigitalRiver kan inneholde snusk.

 

Som oftes ligger snusket i hvordan man aktiverer platen man har lastet ned, med loadere osv. Men det er en liten sjans som man ikke kan se bort i fra.

 

 

Dine bastante påstander om at det er en piratside må du nok moderere.

 

Kan være de driver lovlig, men hadde vært morsomt å sett om Microsoft er helt enig i dette. Kanskje jeg får sjekke med Microsoft...om jeg tar meg tid til det.

 

Edit:

Det at de selger Office 2013 Professional Plus og Office 2010 Professional Plus/Standard er heller ikke noe godt tegn, for disse lisensene har KUN vært tilgjengelige på MSDN og Technet og som alle burde vite, kan ikke slike nøkler selges videre uansett.

Så her kan de ikke si at de resirkulerer nøkler, for de eneste nøklene som finnes kan ikke resirkuleres.

 

Så ser jo at du har sjekket dette opp nøye før du kom med siste posten din.

 

 

Du vil fremdeles holde på dine bastante påstander.

 

For det første er det ikke forbudt å dele og spre iso-filen til Microsoft, da innholdet i all sin tid er verdiløst uten nøkkelen. Denne nøkkelen er det som koster penger og kan ikke kopieres og brukes av andre. Man kan selge det videre, men må da selv av-autorisere egen bruk.

Videre er det mange firmaer som har volum lisens fra Microsoft. Disse firmaene kjøpe selvsagt datamaskiner i større opplag. Disse maskinene kommer med en nøkkel til et eller annet operativsystem. Denne nøkkelen bli aldri aktivert eller brukt. Slike nøkler har jeg selv vært med på å samle sammen og gi til skoler. Fremdeles ingen regler brutt.

 

Å bruke Google drive for å spre filer er helt lovlig, så lenge filene ikke i seg selv er ulovlig. Det er faktisk mye billigere enn om man skulle sette opp servere selv i mange land.

 

Lisenser til Office selges på komplett.no, så da er vel de også pirater....

 

 

Anyway, så kan TS sikkert få hjelp her.

http://support2.microsoft.com/kb/326246/en-gb

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

 

Du vil fremdeles holde på dine bastante påstander.

 

Anyway, så kan TS sikkert få hjelp her.

http://support2.microsoft.com/kb/326246/en-gb

 

Ja

 

 

 

Lisenser til Office selges på komplett.no, så da er vel de også pirater....

Ja Office 2013 Professional (men ikke Plus versjonen) for den er ikke mulig å kjøpe, kun skaffe seg via MSDN (Nå som Technet er lagt ned). Så nei, komplett.no selger riktig lovlig versjon, det gjør ikke softicle.com. Derfor veldig tvilsomt at de opererer innenfor loven.

 

 

Office in Volume Licensing

Licenses for Office Professional Plus 2013, Office Standard 2013, and Office 365 ProPlus* are available through Volume Licensing.

 

101114win2.jpg

 

 

For det første er det ikke forbudt å dele og spre iso-filen til Microsoft, da innholdet i all sin tid er verdiløst uten nøkkelen.

I følge EULA betingelsene til Microsoft så er det ikke lov å spre deres .iso filer utover Digital River og direkte fra Microsoft. Det kan du finne en masse stoff of på ulike Microsoft forumer. Gidder ikke å lete det opp nå, men vet at jeg selv har vært aktiv i en slik diskusjon med Microsoft, og vet konklusjonen.

Du kan jo teste, last ned en av deres .iso filer, legg den på en åpen side, tips Microsoft om siden, og så ser vi hvor lenge du får lov til å ha siden oppe med filen liggende der. Tør å vedde penger på ikke alt for lenge. Men Microsoft er stort, så ting tar tid, så noen måneder er helt innenfor.

 

Les denne her f.eks

 

 

Any other "free" Windows 7 download you come across online is most certainly illegal, including Windows 7 ISO files obtained via torrents or directly from other websites or servers. Aside from legal issues, these Windows 7 downloads, unlike the official ones from Digital River, run the risk of being something other than advertised.

For example, many Windows 7 images available on torrent sites and from other unofficial sources are "cracked" versions of Windows 7, meaning they've been modified for various reasons... and may also include built-in malware. Best to avoid a situation like that.

 

De nevner kun direkte fra Microsoft og via Digital River. Som jeg også nevner. Alt annet, mener de (som de fleste som har kunnskap på området er ulovlige kopier)

 

 

 

Denne nøkkelen er det som koster penger og kan ikke kopieres og brukes av andre. Man kan selge det videre, men må da selv av-autorisere egen bruk.

Grunnen til at Microsoft har gjort det "ulovlig" å dele digitale kopier er fordi det er så lett å cracke aktiveringen, så derfor vil de begrense dette. Samt at det kun finnes to steder i hele verden som faktisk har 100% ekte .iso filer, er jo mer betryggende.

 

 

 

Videre er det mange firmaer som har volum lisens fra Microsoft. Disse firmaene kjøpe selvsagt datamaskiner i større opplag. Disse maskinene kommer med en nøkkel til et eller annet operativsystem. Denne nøkkelen bli aldri aktivert eller brukt. Slike nøkler har jeg selv vært med på å samle sammen og gi til skoler. Fremdeles ingen regler brutt.

 

Her blander du begrepene. Volumlisensen (ofte MAK eller KMS) som firmaet kjøper, kan ALDRI selges videre. For det er en nøkkel som er lik for ALLE maskinene til selskapet, som inneholder et x antall aktiveringer. Når aktiveringene er brukt opp må nøkkelen fylles opp, eller så er det tomt.

Det du har vært med å samle inn er COA klistremerkene som hver pc kommer med. Dette er en slags nødnøkkel som kun skal aktiveres om alt annet ikke fungerer. Ofte er dette en nøkkel til en annen versjon enn det firmaet har installert på sine pcer.

Du har helt rett i at slike nøkler er helt lovlig å samle inn og i alle fall gies bort. Nøklene er i prinsippet bundet opp mot pc produsenten og deres hardware, så kan bli problemer med aktivering på ny hardware om det er en annen produsent. Men som oftes har det gått så lang tid fra salg, at det ikke byr på problemer.

 

 

Å bruke Google drive for å spre filer er helt lovlig, så lenge filene ikke i seg selv er ulovlig. Det er faktisk mye billigere enn om man skulle sette opp servere selv i mange land.

Jo, men når Microsoft har gjort det ulovlig for alle andre enn seg selv og Digital River å hoste digitale kopier av all Microsoft programvare, så er det i seg selv ulovlig å hoste slike filer på Google.

 

Om Microsoft vil, kan de sende en DMCA til Google og be dem fjerne filene. Noen må bare tipse Microsoft om denne siden først.

Endret av myhken
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Videre er det mange firmaer som har volum lisens fra Microsoft. Disse firmaene kjøpe selvsagt datamaskiner i større opplag. Disse maskinene kommer med en nøkkel til et eller annet operativsystem. Denne nøkkelen bli aldri aktivert eller brukt. Slike nøkler har jeg selv vært med på å samle sammen og gi til skoler. Fremdeles ingen regler brutt.

Her blander du begrepene. Volumlisensen (ofte MAK eller KMS) som firmaet kjøper, kan ALDRI selges videre. For det er en nøkkel som er lik for ALLE maskinene til selskapet, som inneholder et x antall aktiveringer. Når aktiveringene er brukt opp må nøkkelen fylles opp, eller så er det tomt.

Det du har vært med å samle inn er COA klistremerkene som hver pc kommer med. Dette er en slags nødnøkkel som kun skal aktiveres om alt annet ikke fungerer. Ofte er dette en nøkkel til en annen versjon enn det firmaet har installert på sine pcer.

Du har helt rett i at slike nøkler er helt lovlig å samle inn og i alle fall gies bort. Nøklene er i prinsippet bundet opp mot pc produsenten og deres hardware, så kan bli problemer med aktivering på ny hardware om det er en annen produsent. Men som oftes har det gått så lang tid fra salg, at det ikke byr på problemer.

 

Det er ikke det jeg sier. Les igjen, så skjønner du at det er den lisensen som kommer med maskinen som ikke brukes. Maskinen går inn i produksjonen og softes på nytt via diverse verktøy. RIS-server, WDS-server, SCCM osv. osv.

 

Jeg har ikke hevdet at VL selges videre.

 

 

Konstaterer bare at du mener alt som lastes ned fra andre plasser enn Microsoft og Digital river, er virusbefengt og at lisenser til Microsoft sine produkter kun kan kjøpes av Microsft shop. God aften og fred være med deg.

------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar

 

Det er ikke det jeg sier. Les igjen, så skjønner du at det er den lisensen som kommer med maskinen som ikke brukes. Maskinen går inn i produksjonen og softes på nytt via diverse verktøy. RIS-server, WDS-server, SCCM osv. osv.

 

Jeg har ikke hevdet at VL selges videre.

 

 

 

------------------------------------------------------------------

 

 

Helt OK. Skjønte at det var COA nøkler som ble solgt videre. Ville bare frem til at det selskapet nevnt øverst i tråden, ikke bare selger COA nøkler, sider pakker som Professsional Plus ble laget kun for Volum salg og via MSDN og Technet, akkurat for å kunne avdekke om de ble solgt ulovlig.

Så en hver som selger Pro Plus versjoner av Office 2010 eller 2013 selger dermed ulovlige nøkler.

 

Og håper du er enig i at når ført et firma selger noen ulovlige nøkler, så kan ikke moralen i firmaet være så stort.

 

 

Konstaterer bare at du mener alt som lastes ned fra andre plasser enn Microsoft og Digital river, er virusbefengt og at lisenser til Microsoft sine produkter kun kan kjøpes av Microsft shop. God aften og fred være med deg.

 

Jeg VET at ikke ALLE filer der ute er virusbefengte, MEN jeg vet også at Microsoft har gjort det enkelt, og det KUN finnes to lovlige alternativer til nedlasting i HELE verden, direkte og fra Digital River.

Påstår derfor at ALLE andre filer KAN inneholde snusk, siden de ikke kommer fra de to godkjente kildene.

 

Mens lisenser KAN kjøpes andre steder (som innhentet COA nøkler), men det er kun Microsoft som selger deg helt nye lisenser (digitalt). Og igjen, Volumlisenser og MSDN/Technet lisenser er det i alle fall KUN Microsoft som kan selge.

 

Konklusjonen er derfor at siden nevnt, driver ulovlig, og skal man handle trygt så handler man enten fysisk media i butikken eller digital kopi direkte fra Microsoft,

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...