Gå til innhold

[Løst] Bærbarpc til gaming


Anbefalte innlegg

Drar mye steder med den bærbare pcen min så har tenkt til å skaffe meg en til gaming. Skal bygge stasjonær senere. kommer hovedsaklig til å game mmorpger på den, men sikkert litt skyrim og farcry også hvis det er mulig.

har foreløpig satt en maks pris på 15 000, men kan bruke mer for å få bedre ytelse.

 

Takk på forhånd for alle svar og forslag :)

Endret av Skalkesjul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer med noen forslag til deg, i den prisklassen skal du ha et 970 eller 980 skjermkort fra Nvidia!

 

970M 15.6"

MSI GS60 15.6" Full HD 15490kr

 

970M 17.3"

 

MSI GS70 17.3" Full HD 16490kr

 

980M 15.6"

Multicom Kunshan P150S 15.6" Full-HD 14995kr

 

Multicom Kunshan P651SG 15.6" Full-HD 14395kr

 

980M 17.3"

 

Multicom Kunshan P170S 17.3" Full-HD 14395kr

 

ASUS G751JT 17.3" Full HD 14995kr

 

Multicom Kunshan P670SG 17.3" Full-HD 14995kr

 

 

Her har nå ASUSen best byggekvalitet, med MSI rett i hæla, og Multicom rett etter der.

Endret av sveibuen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer med noen forslag til deg, i den prisklassen skal du ha et 970 eller 980 skjermkort fra Nvidia!

 

970M 15.6"

MSI GS60 15.6" Full HD 15490kr

 

970M 17.3"

 

MSI GS70 17.3" Full HD 16490kr

 

980M 15.6"

Multicom Kunshan P150S 15.6" Full-HD 14995kr

 

Multicom Kunshan P651SG 15.6" Full-HD 14395kr

 

980M 17.3"

 

Multicom Kunshan P170S 17.3" Full-HD 14395kr

 

ASUS G751JT 17.3" Full HD 14995kr

 

Multicom Kunshan P670SG 17.3" Full-HD 14995kr

 

 

Her har nå ASUSen best byggekvalitet, med MSI rett i hæla, og Multicom rett etter der.

Hvilken ville du valgt av de?

Endret av Skalkesjul
Lenke til kommentar

Veldig vanskelig!!!

 

Kompis av meg kjøpte MSI, bare pga kontaktene på ASUSen var i veien for handa hans, de fleste er på høyre side hvor du har musa. Så derfor gikk han for MSIen, å jeg har prøvd den litt og kvalitets inntrykket er veldig bra! Skjerm "hengslene" er supre og PCen virker solid bygd!

 

Har ikke prøvd ASUSene der personlig, men har en gammel ASUS selv til halve prisen av dem der og denne er solid bygd, samt mange mange tester også sier byggekvaliteten er suveren!

 

Multicom har supre specs, du slipper forhåndsinstallert shit på maskinen, byggekvaliteten sies å være grei, viss jeg skal gi en terningkast så vil jeg gi ASUS og MSI en 6er og multicom en 5er.

Hvilke jeg ville valgt er vanskelig, jeg er den som alltid har lust å prøve å noe nytt! Så hadde sikkert gått for Multicomen kun for å prøve, da det er supre maskiner!

Lenke til kommentar

Slepbar spillmaskin du skal ha ja.

 

Skjermstørrelse? 15 eller 17" ?

Slepbar? Klarer du ikke å løfte 4kg? Hvordan gjør du det når du handler mat fra butikken?

 

On topic: Så ville jeg ha sett litt på topp modellene til Asus fordi de har veldig god kjøling.

Nå har jeg aldri prøvd ut Multicom sine maskiner å kan derfor ikke si noe om kjølingen på de, men de er som regel billigere enn tilsvarende maskiner fra andre produsenter.

Lenke til kommentar

Har en ekstra her til deg!

 

MSI GT72 17.3" Full HD 16490kr

 

Dette er den siste versjonen til MSI med bedre kjøling og nyeste skjermkort!

 

 

 

 

Edit: Ser Lefdal og Elkjøp har denne i sitt sortimang, så er du heldig så har din nærmeste Lefdal/Elkjøp tatt denne inn, å da anbefaler jeg deg å ta turen å kjenne hvordan denne føles!

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Har en ekstra her til deg!

 

MSI GT72 17.3" Full HD 16490kr

 

Dette er den siste versjonen til MSI med bedre kjøling og nyeste skjermkort!

 

 

 

 

Edit: Ser Lefdal og Elkjøp har denne i sitt sortimang, så er du heldig så har din nærmeste Lefdal/Elkjøp tatt denne inn, å da anbefaler jeg deg å ta turen å kjenne hvordan denne føles!

Men den koster vesentlig mer enn multicom sine og har et vesentlig dårligere skjermkort...

Lenke til kommentar

Koster en del mer ja :) Men igjen så skal den ha bedre kjøling og være stillere!

 

 

Men vesentlig dårligere er den ikke, å det er mulighet for å prøve den litt i butikk for TS viss nermeste lefdal/elkjøp tar den inn. Slik at TS får kjenne kvaliteten på disse maskinene, samt dem selger også disse gode gaming PCene fra Asus.

 

Er veldig vanskelig valg når du skal ut med så mye peng på en bærbar PC!

Så det beste er å få kjenne på dem med egne fingre før man tar et valg :)

Lenke til kommentar

Koster en del mer ja :) Men igjen så skal den ha bedre kjøling og være stillere!

 

 

Men vesentlig dårligere er den ikke, å det er mulighet for å prøve den litt i butikk for TS viss nermeste lefdal/elkjøp tar den inn. Slik at TS får kjenne kvaliteten på disse maskinene, samt dem selger også disse gode gaming PCene fra Asus.

 

Er veldig vanskelig valg når du skal ut med så mye peng på en bærbar PC!

Så det beste er å få kjenne på dem med egne fingre før man tar et valg :)

Ytelsa i spill er 28% høyere med 980m enn 970m ifølge anandtech, så den er endel kjappere til gaming. Hva som veier tyngst av ytelse, varme etc får bli opp til hver enkelt å bedømme, men jeg er meget godt fornøyd med både støy, varme og byggekvalitet på min 150 fra multicom (dog eldre utgave, men likt chassis). Generelt har de testene jeg har sett av 980m vist at det utvikler lite varme og dermed støy. Meg bekjent ligger det vell ikke ute noe særlig av tester av 980m med P150 så når det gjelder varme og støy vet vi lite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ingen verdens ting mot Multicom, anbefaler dem faktisk til folk! Sitt på en selv også. Men aldri kommet så langt å trykt kjøp knappen.

 

Mye positivt med clevo maskinene, da noen av de kan du bestemme akkurat slik du vil ha dem selv.

Samt det er god skjerm på dem i mine øyne.

 

Har dog lest at dem leverer litt støy? Stemmer det? Når du har heavy hardware i?

Lenke til kommentar

P150 har jevnt over fått skryt for å støye lite uavhengig av hardware. Jeg har nå hatt flere clevomaskiner på rad, men P150 er den som støyer minst. Det er meget mulig at msi har bedre byggekvalitet, design etc, men den bikker 40 db og er støymessig ganske lik P150 med andre skjermkort. Jeg synes kanskje det er litt mye å gi 1500 over trådstarters budsjett og over P150 for et dårligere skjermkort, men dog mer ram, men vi har alle ulike preferanser. P651 tror jeg mangler DVD-rom og sliter visstnok litt med laber strømforsyning så ville skygga unna den.

Lenke til kommentar

Nå har nett hw.no testet ene multicom maskinen :)

 

Multicom Kunshan P170S GTX 980M 16995kr

 

Testen leser du her

 

Den er nok i det dyreste laget, men du får nå litt innblikk i PCen.

 

 

Du har en akkurat lik, mangler dog SSD og "bare" 8GB ram istedenfor 16GB til noen få tusen lapper billigere.

 

Multicom Kunshan P170S 17.3" Full-HD 14395kr

 

Som sagt, så mangler det SSD, som du fint kan kjøpe utenom. Du får 250GB til 800kr.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...