Gå til innhold

[Løst] MSI GS60, gtx 870M kjører ikke (hjelp)


Pekka-90

Anbefalte innlegg

Hei,

Fikk dataen i går, og alt skulle være ferdig installert. Kjøpt via Komplett.

Men skjermkortet kjører tydeligvis ikke? har installert drivere via MSI gaming center eller hva det heter (sitter ikke på den dataen nå, så husker ikke helt navnet)

når jeg ser på skjermoppløsning og hvem skjermkort som brukes så står det Intel 4500 32MB, altså det klarer ikke kjøre age og empires engang. Det følger med en cd med drivere osv, men det er jo ikke cd rom på den.

 

På enhetbehandling så står det både Intel og GTX 870M og begge er installert.

 

Hva må jeg gjøre?

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse datamaskinene har ikke skjermen koblet til Nvidia-GPUen for å spare strøm. Når du setter i gang 3D-grafikk vil Nvidia-GPUen tegne bildet for så å sende bildet til integrert GPU som så blir overført til skjermen, dette koster et par prosent med ytelse og kan til tider ha driverproblemer, men alle bærbare i dag kjører en slik løsning likevel.

 

Angående Intel HD Graphics 4500, så vil det fint klare alle AoE-utgavene, det kan til og med kjøre CS:GO på redusert oppløsning.

Lenke til kommentar

Disse datamaskinene har ikke skjermen koblet til Nvidia-GPUen for å spare strøm. Når du setter i gang 3D-grafikk vil Nvidia-GPUen tegne bildet for så å sende bildet til integrert GPU som så blir overført til skjermen, dette koster et par prosent med ytelse og kan til tider ha driverproblemer, men alle bærbare i dag kjører en slik løsning likevel.

 

Angående Intel HD Graphics 4500, så vil det fint klare alle AoE-utgavene, det kan til og med kjøre CS:GO på redusert oppløsning.

 

"Disse datamaskinene har ikke skjermen koblet til Nvidia-GPUen for å spare strøm" Mener du motsatt?

Går det an å få gtxen til å kjøre hele tiden? Får ikke startet opp BF4...

Lenke til kommentar

 

Disse datamaskinene har ikke skjermen koblet til Nvidia-GPUen for å spare strøm. Når du setter i gang 3D-grafikk vil Nvidia-GPUen tegne bildet for så å sende bildet til integrert GPU som så blir overført til skjermen, dette koster et par prosent med ytelse og kan til tider ha driverproblemer, men alle bærbare i dag kjører en slik løsning likevel.

 

Angående Intel HD Graphics 4500, så vil det fint klare alle AoE-utgavene, det kan til og med kjøre CS:GO på redusert oppløsning.

 

"Disse datamaskinene har ikke skjermen koblet til Nvidia-GPUen for å spare strøm" Mener du motsatt?

Går det an å få gtxen til å kjøre hele tiden? Får ikke startet opp BF4...

 

Gå til 3d settings i nvidia kontrol panelet, så velger du gpu'en som skal brukes. Jeg måtte selv justere per spill over hvilken chip jeg skal spille med på min laptop med gtx 680m :p

Endret av Gintoki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...