Camillaaa Skrevet 2. november 2014 Skrevet 2. november 2014 (endret) Hei, Det er jo slikt at det er ulovlig å reklamere for pengespill i dette landet. Det eneste pengespillet som er lovlig, eies jo av staten selv. Betyr dette at det vil være ulovlig og gå rundt med t-skjorte fra f.eks. titanpoker, betsson, pokerstars osv? Når jeg ser på denne, https://lottstift.no/lotteritilsynet/nb/poker-og-andre-nettspill/ulovlig-markedsforing/ så betyr vel dette at det er "straffbart" å gå rundt med slik t-skjorte, eller andre effekter? eller er det fritt fram som privatperson og velge hva man vil ha klistret på ryggen? Tar du tattoo av en poker nettside, kan du bli påkrevd å fjerne den? (ja, jeg overdrive med vilje, for å sette det på spissen) Endret 2. november 2014 av Camillaaa
1245112654122755325882462 Skrevet 2. november 2014 Skrevet 2. november 2014 Jeg tror det blir litt det samme som å gå rundt med skjorter med alkoholreklame for å være helt ærlig. Så om dem håndhever ett faktisk forbud her er det ganske merkelig med mindre du aktivt faktisk prøver å reklamere for det med en stand eller lignende.
The Avatar Skrevet 2. november 2014 Skrevet 2. november 2014 I kringkastningslova er reklame definert som: "Med reklame menes enhver form for markedsføring av en vare, tjeneste, sak eller idé mot betaling eller annen form for godtgjøring. Med reklame menes også innslag i fjernsyn som har til formål å fremme kringkasterens egen virksomhet." Så eg trur at skillet går på om du har betalt (eller anna fordel) av reklamen. Så du kan gå med t-skjorte der det står "pokerspill" som ei personlig ytring, men ikkje dersom du får betalt for å gjere det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå