Gå til innhold

Bygger mid-range gaming PC, noen tips?


Anbefalte innlegg

Har satt sammen en list over komponenter jeg trenger (har SSD disk på 128 GB til OS og noen TB til lagring):

Litt bakrunn: Foreløpig har jeg en gammel 22" skjerm jeg ikke har planer med å skifte ut med det samme, Den kjører native 1680x1050 (ref: skjerm). Det er sannsynlig at jeg kjøper en 1080p-skjerm i løpet av neste 1-2 år. Planen er å kunne kjøre på high-settings hvertfall neste 2 årene og etter det på medium. Ønsker å holde meg til Intel, Nvidia men resten kan gjerne byttes ut dersom dere har andre forslag - har forholdt meg til produsenter jeg har selv god erfaring/lest om.

Kan dere si meg om dette er et fornuftig valg for en gaming PC som vil vare 2-3 år? Noe som er overkill her eller burde oppgraderes/skiftes ut med andre komponenter?

Edit: Har blitt tipset av LMH1 at Coolermaster 212 Evo kan vær en god løsning for CPU-vifta, skal ha dette i bakhode.

756F0KJ.png

Endret av Nado
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser greit oppsett ut det, burde klare full HD problemfritt i fremtiden.

 

For 1680x1050 kunne du sikkert kuttet prisen ennå mere. Der kunne du kjøpt R9 280x på bruktmarkedet til mellom 1000-1500 kr og kan fint spille 1-2 år før du må bytte skjermkort.

 

Hva med coolermaster 212 evo? Isteden for intel kjøleren. Så blir maskinen litt mere stillegående.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ser greit oppsett ut det, burde klare full HD problemfritt i fremtiden.

 

For 1680x1050 kunne du sikkert kuttet prisen ennå mere.

 

Hva med coolermaster 212 evo? Isteden for intel kjøleren. Så blir maskinen litt mere stillegående.

Hei og takk for kjapt svar!

 

Vurderte i utgangspunkt et mye svakere skjermkort, men ser for meg at når jeg først kjøper ny PC så vil jeg antakeligvis oppgradere til 24" skjerm. Det eneste jeg er litt bekymret for er om PSUen er kraftig nok. Vet at en del kjører overkill når det gjelder PSU, og det er ikke noe jeg er interessert i å gjøre. Kommer ikke til å kjøre SLI eller overklokke, så kan godt hende jeg burde gå for et billigere hovedkort også for alt jeg vet. Noen formening ang. hovedkort og PSU?

 

Tenker at jeg kjører stock vifte til å begynne med, så ser jeg om jeg er plaget av støyen. Kabinettet skal ha relativt habil støydemping, så vi får se. Men skal oppdatere tråden med kjøleren så jeg kan ha det i bakhode. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...