Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er knapt så jeg har fått lukket kabinettet på ny innmat i main-riggen, så kommer lysten til å bygge maskin igjen snikende :nei:

 

Dette skal altså være en benche-rig. Jeg er helt på planleggings-stadium forløpig, og aner ikke hva jeg skal ha av hardware - X99 er vel eneste vei å gå egentlig her. Trenger innspill og forslag, dette er bare en "fun"-build, så alle bidrag settes stor pris på!

 

Det jeg lurer på og gjerne ønsker tips på, er "kabinett", og vannkjølingen.

 

Ser at Digital impuls har LD PC-V4, dette kan jo fort være noe jeg går fort.

 

Alternativt så har Dimastech en rekke spennende løsninger.

 

I utgangspunktet var jeg interessert i 2x360 radiatorer, men tenkte at når jeg først har en så åpen løsning er det ingenting som hindrer er 9x120rad sak på veggen - det burde gjøre at det er mulig å holde en fin temp på vannet. Noen som har efaring med noe slikt?

 

Pumper blir en dobbel-løsning med 2xD5 eller MCP35X2 om jeg ikke har gått glipp av noe annet festlig.

 

Tanken er å alltid ha det nyeste i hoved-rig, og når det kommer noe nytt så bestiller jeg asap og kjører i bench-rig for å se om jeg vil ha det inn i main-maskinen. Hurtigkoblinger på alt av vann-blokker er selvsagt, da dette var en helt ny verden å få inn i hovedmaskinen.

 

Kom med forslag! :w00t:

 

Edit : trykkleifs

 

Endret av gthaman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har LD Cooling PC-V4 Bench Table med 2x Coolgate 360 radiatorer. ALLE inn og ut koplinger er hurtigkoplinger, noe som gjør bytting av hardware til en lek :)

Hvis jeg trenger det litt kaldere, så slenger jeg inn en radiator til i loopen med en lang slange med vann i ut vinduet i vinterkulda :green:

 

Vann og luft:

 

2014-07-03195713.jpg

 

Bare vann:

 

bench4790k.jpg

 

Jeg som bencher litt med Ln2 @ TG 2014

 

2014-04-17150948.jpg

 

Litt ssd benching:

 

festessdbench.jpg

 

 

Akkurat nå så har jeg Rampage V +5960x og 3 stk gtx 980 på bencheriggen i påvente av vannblokker til Gigabyte G1 korta.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjekk ut Phobya http://www.aquatuning.no/13198/phobya-wacoolt-benchtable-black

 

Får den vel i stål og aluminium. Jeg gikk for den i stål, billigere og mer solid. Stod lenge å kikket på PC-V4 jeg også, men landet altså til slutt på den du ser der. Helt super!

Denne var også kul, men å kunne plukke opp kabinettet i Oslo (jobben) gjør det hele ganske grei skuring.

 

Takk for forslag :)

 

Da blir det V4 og 2x360 radiatorer :green:

 

OC formula virker også fint som benching utgangspkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...