Gå til innhold

Husker du disse operativsystemene? (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Win98 var mer oversiktlig og finere enn Win8. Hvis fremgangen er kjernen, som forsåvidt er ganske usynlig for oss, vil jeg si de har bommet grovt på grensesnittet. Og Win10 blir bare hakket bedre enn Win8 etter det jeg har sett.

 

Jeg vil kanskje si at de har hatt flere fremskritt enn tilbakeskritt, men de tilbakeskrittene de har gjort er svært grove.

 

Og jeg leste at grunnen til at de går litt (såkalt) tilbake på brukergrensesnittet (de påberoper seg vel fremskritt igjen) er fordi Win8 selger dårlig på bedriftsmarkedet. Da vil jeg si takk til bedriftsmarkedet for å være såkalt avleggs og trege. *Hytte neve til vanlige forbrukere og deres særs ukritiske holdning*

 

Hvor relevant denne posten var til selve artikkelen møkker jeg en liten banan i :-P

Lenke til kommentar

Win98 var mer oversiktlig og finere enn Win8. Hvis fremgangen er kjernen, som forsåvidt er ganske usynlig for oss, vil jeg si de har bommet grovt på grensesnittet. Og Win10 blir bare hakket bedre enn Win8 etter det jeg har sett.

 

Jeg vil kanskje si at de har hatt flere fremskritt enn tilbakeskritt, men de tilbakeskrittene de har gjort er svært grove.

 

Og jeg leste at grunnen til at de går litt (såkalt) tilbake på brukergrensesnittet (de påberoper seg vel fremskritt igjen) er fordi Win8 selger dårlig på bedriftsmarkedet. Da vil jeg si takk til bedriftsmarkedet for å være såkalt avleggs og trege. *Hytte neve til vanlige forbrukere og deres særs ukritiske holdning*

 

Hvor relevant denne posten var til selve artikkelen møkker jeg en liten banan i :-P

Ganske naturlig at bedrift markedet hatet win8.

Har IT ansvaret for en avdeling med 10 ansatte, ansatt som programerer men er den som har mest peiling og ansvaret er under 1 time uka. Typisk: antivirus gir en merkelig beskjed eller java update funket ikke.

Halvparten av de som jobber der er folk som har gått løypa fra win95 til win7, de er i stand til å gjøre dagligdagse ting som de har lært seg over 15 år.

De ble frustrerte i løpet av veldig kort tid, en win 7 lisens er billigere en tapt fakturerbar tid for meg og han med problemer i godt under en halvtime. Løsning alle pcer med win8 ble umiddelbart formatert.

Regner ikke med vi var de eneste og at større og mer tungrodde firmaer hadde mye større utfordringer.

kort sagt, ikke win8 på en pc ble et krav ved innkjøp, om du måtte bytte leverandør og det ble dyrere var uvesentlig.

 

At design og markeds avdelingen i Microsoft ønsket å være hippe er deres problem ikke brukerens.

 

Privatbrukere hadde to muligheter, knote seg frem eller få en datakyndig kjenning til å fikse det for dem med ny front eller win7.

Lenke til kommentar

Har aldri brukt mac men har brukt dos siden 2.0 og cp/m og mp/m før det. Har brukt win siden 1.0 (ble ikke mye brukt) Men har hatt alle versjoner av windows ( ikke alle server utgavene) og ser at for hver versjon har det vert bygget på tidligere versjoner. Mye som henger igjen av kode og programmer.Den største overgangen var vel å gå fra ini filer til registeret. Det gjorde at windows ble tregere å tregere jo mer programmer og drivere man legger inn. Iallfall når man har ca 300 programmer som jeg har. Tror ikke noen versjoner har vert laget av bare ny kode. Men likevel er den fulle av hull og feil. Men det er vel endel av gamet. Håper jeg liker win 10 for åtteren likte jeg ikke. Bruker win 7 for det meste men tieren ser lovende ut.

 

Testet IBM OS/2, da det fulgte med et data blad. Det var ingen suksess og ble slettet fort. Tror jeg har hatt seks operativsystemer på samme pc på det meste, Har alltid elsket å teste os'er.. Liker win og linux. Synd jeg aldri har fått testet osx. Har bygget alle mine pc'er bortsatt fra de to første.

Endret av Junk Inbox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...