Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ingen forskjell på ADSL og ISDN?


Anbefalte innlegg

Telenor har satt ned hastigheten på ADSL linja mi(1024/256) til ISDN hastighet(64) på grunn av oppbrukt kvote(30gig) :gretten: . Men jeg får fortsatt samme ping i Medal Of Honor og Battlefield 1942! :D Finner dette merkelig ettersom lasting av internettsider og downloads nå går betydelig tregere. Noen som har en forklaring på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal jo ikke være så vanskelig å forstå det. Linjen er fremdeles basert på samme teknologi. Responstid vil være den samme selv om kapasiteten reduseres. Det kan sammenlignes med å fiske med tynt eller tykt snøre. Du kaster ut snøret like kjapt (ping) men kan dra inn mindre fisk med det tynne snøret (kapasitet). :mrgreen:

Lenke til kommentar
Det kan sammenlignes med å fiske med tynt eller tykt snøre. Du kaster ut snøret like kjapt (ping) men kan dra inn mindre fisk med det tynne snøret (kapasitet).  :mrgreen:

hehe, kongebra beskrivelse her gitt. *grin*

 

Som nevnt over kan jeg bekrefte at de bare struper totale hastigheten, men at responsen er like bra.

 

Annen sammenligning. Bil med hastighet sperre som blir slått på.

Selv om bilen nekter å kjøre fortere enn 64 km/t så er du jo like rask på pedalene. ;) hehe

 

[Edit] Merk at bilen vil være like rask til å akselere opp i 64 km/t. Men der stopper det om sperren er på.

Lenke til kommentar
hei

 

 

For det første så suger telenor adsl.

 

Pågrunn av at kun telenor online adsl har nedlastningsbegrensning.

 

Og alle andre leverandører er bedre på pris i forhold til hastighet...

ehm? Det er bare ett av tilbudene deres som har kvotesperre da. . . Om du hadde brukt 1/2 min av livet ditt til å gå på telenor sine sider, så hadde du funnet ut det :roll:

Lenke til kommentar
ehm? Det er bare ett av tilbudene deres som har kvotesperre da. . . Om du hadde brukt 1/2 min av livet ditt til å gå på telenor sine sider, så hadde du funnet ut det :roll:

Uansett må du høyt opp i pris for å finne et abon. UTEN sperre. Det er faktisk bare det DYRESTE abon. til Telenor som det ikke er begrensning på. Dette må du betale 749,- i mnd for. Et tilsvarende abon. fra Tele2 (1024/256 ubegrenset nedlasting m/1års binding) koster 499,- i mnd. Vil du ikke ha 1 års binding, koster det 539,- i mnd.

 

Dvs. at med 1 års binding sparer du 3000 kr på å velge Tele2.

 

Har man ikke behov for en så rask linje, og velger 704/128 linje i stedet, koster dette 318,- i mnd hos Tele2 med 1 års binding. Uten binding koster det 339,-. Hos Telenor kan man velge forskjellige 704/128 abon. Det ene koster 349,- i mnd, men har 1 GB grense. Det andre koster 399,- i mnd, og har 10 GB grense.

 

Telenor har også 1 års binding, da syns jeg det er rimelig å sammenligne det med Tele2's bindingspriser.

 

Med Tele2 sparer man da 372 kr i året. Nå virker ikke det så mye, men man slipper da grensa på 1 GB i tillegg (har ikke tatt med at det kan hende man må kjøpe ekstra 5 GB hos Telenor, til 99,- per gang).

 

Sammenligner man 10 GB abon. til Telenor med Tele2, vil man se at man sparer 2172 kr i året på å velge Tele2. Som med 1 GB abon. har jeg ikke tatt med de gangene man må kjøpe påfylls pakker til 99,- stk.

 

Oppsummering:

Man må være svært dum (eller ignorant) for å velge Telenor.

Lenke til kommentar

Altså, ingen her inne har vel sagt at spill generelt bruker så mye hastighet?

 

F.eks Counter-Strike, bruker sjelden mer enn 3-4 kb/s ut og inn. Halvparten av en ISDN m.a.o.

 

Så derfor har det ikke noe å si om hastigheten synker. Responstiden er den samme.

 

Jeg og noen andre hadde LAN på den suxx'ne ADSL linja hans da han hadde ISDN fart. Vi kunne spiller 3 stk online på CS uten at det lagget. 4 derimot gikk rett i dass. Litt choke/loss forekom av og til, men aldri når 2 spilte.

Lenke til kommentar

du har samme ping pga ut hastigheten din ikke blir redusert, game med 128/256 er jo nesten de samme som 1024/256 i spill pga av ut hastigheten har så betydlig mye å si! , den kan ikke bruke mer en 10kb's inn og 10kb's ut pga derfor vil komprimeringen vil bli den samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...