cselnes Skrevet 29. oktober 2003 Skrevet 29. oktober 2003 Er det noe forskjell? Kall meg dum, men hva er greia med USB 2.0? Noe spesielt med det? Kompatibelt med vanlig USB produkter osv?
Zimon Skrevet 29. oktober 2003 Skrevet 29. oktober 2003 Versjon 1.0 er gaaaaamel. Versjon 1.1 er den vanlige som brukes nå i dag. Versjon 2.0 er den nye som brukes nå idag. Husker ikke hastighet på 1.0, men tror den var på 4Mbps (noen som husker?). Versjon 1.1 som er "vanlig USB" har en hastighet på 12Mbps. Mens Versjon 2.0 (som også kalles "High Speed USB" er på ca 480Mbps. De som har USB 2.0 porter kan kjøre alle 3 "formater". USB er bakoverkompatibel. Men vær OBS på en ting, endel produsenter kaller versjon 1.1 for versjon 2.0 selv om det ikke er det! Se etter merket "USB High Speed" på produktet! På en måte så er ver 1.1 litt ver 2.0 med tanke på at det var 3 ganger så rask som 1.0, men 1.1 er bare oppgradert. Om jeg ikke husker/tar helt feil her. Noen som evt kan rette på infoen? Håper dette gir svar.
blackbrrd Skrevet 29. oktober 2003 Skrevet 29. oktober 2003 Hei! USB = interfacet osv osv USB 2.0 vil si versjon 2 av det samme, bakoverkompatibelt med en overføringshastighet på 480mbps... Tror at USB 2.0 også blir kallt for USB HighSpeed. USB 1.1 som er forrige versjon har en overføringshastighet på 12mbps. Blir gjerne omtalt som USB... www.whatis.com tipper jeg har gode svar på slike spørsmål
cselnes Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Skrevet 29. oktober 2003 Excellent! Takker for flotte svar Husker noe greier om at man må ha servicepack 1 får å bruke/ha full støtte for USB 2.0 kan dette stemme?
Zimon Skrevet 29. oktober 2003 Skrevet 29. oktober 2003 Excellent! Takker for flotte svar Husker noe greier om at man må ha servicepack 1 får å bruke/ha full støtte for USB 2.0 kan dette stemme? W2K så må man ha SP1 om jeg ikke husker feil. Samt på WinXP med ASUS P4B533 hovedkort så må man installere en liten fix før man installerer USB driverene for å nytte av seg USB 2.0. Så sjekk HK manualen din og kjør windows update.
[ergo] Skrevet 30. oktober 2003 Skrevet 30. oktober 2003 Det er nokk forskjellig fra hk til hk, jeg måtte ikke installe sp1, men jeg gjorde det fordet.. ergo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå