Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen mister kontakt med PCn og lyden henger seg opp ofte.


Anbefalte innlegg

Hallo, jeg lagde en tråd tidligere om skjermkortet bråkte og ristet, men problemet mitt har blitt værre nå så tenkte jeg skulle lage en ny tråd. Det som først skjedde da var at skjermkortet mitt begynnte å bråke, og det var vel vifta som trengtes å oljes(har ikke funnet ut hvordan jeg gjør det enda), så etter en stund så mistet skjermen kontant med PCn, og jeg måtte kutte strømmen og restarte.

 

Dette skjedde ikke mer før om 2 dager etterpå, da dette skjedde 1 gang til. Jeg trodde da at det kunne være sporet i hovedkortet som grafikkortet ligger i som det var noe galt med, så jeg flyttet den ned i den andre slotten(jeg har SLI), men jeg måtte laste ned masse nye drivere og slikt så jeg flyttet den bare opp igjen for å se om det ble å skje igjen, men den holdt seg bra resten av dagen. Neste dag når jeg slo på PC'n igjen, så skjedde dette igjen og jeg restartet, men det samme skjedde 2min senere. Så jeg tok ut skjermkortet, blåste i sporet og satt det inn igjen, og den holdt seg resten av dagen. Det samme skjedde neste dag, jeg tok den ut 1 gang og satt den inn igjen så holdt den seg resten av dagen.

 

I dag når jeg prøvde å gjøre det samme, så funket det ikke å ta skjermkortet ut og inn lengre, PC'n mister kontakt med skjermen, og lyden henger seg opp etter 10min hver gang jeg slår på PC'n, så nå er det rett og slett umulig for meg å bruke den i mer enn 10min hver gang. Skjermkortet jeg har er en "Gainward Geforce GTX560Ti 1GB PhysX" som er litt over 3 år gammel nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme skjermkort som meg, og mitt er snart 3 år gammelt. Den har vært trofast hele veien, annet at den begynner å bli for gammel til dagens krevende grafikk.

 

Man må feilsøke for å finne svar.

Begynn med å teste kortet i en annen maskin (har ikke du, har kanskje en kompis?). Da vil vi være 100% sikker på om det er kortet, eller pcen din.

Er det din pc som er problemet, så må vi finne ut om det er hardware eller software relatert.

 

Men nå må vi også huske på at ting går i stykker.

Lenke til kommentar

Jeg har desverre ikke tilgang til andre PC'r, men jeg tror jeg har funnet problemet nå... Jeg lastet ned et program som viste meg temperaturer, og den startet i 55C men gikk helt opp til 86C før at jeg bare slo av PC'n igjen. Vifta har visst sluttet å gå nå så det er vel der problemet ligger antar jeg. Ble anbefalt å ta ut vifta inni skjermkortet og flytte kabinett vifta ned under skjermkortet. Men er det vanskelig å fixe en slik vifte selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...