*F* Skrevet 18. november 2014 Forfatter Skrevet 18. november 2014 (endret) Jeg har sagt meg enig i faktiske forhold, bare ikke samtykket til beslag. Endret 18. november 2014 av Evelen!
stich_it Skrevet 18. november 2014 Skrevet 18. november 2014 Ok. Ja da er det bare å vente papirer kommer. Vente å se om det kommer henlagt eller med dato for møte i retten. Foreldelsesfristen er vel... 3 år...?
Snylter Skrevet 18. november 2014 Skrevet 18. november 2014 Det jeg lurer på er om TS rett og slett ikke går for tilståelsesdom her, dvs ikke er enig i det faktiske forhold ang fart? Det vil i så tilfelle gi hardere straff. Vel iallefall det jeg fikk høre når jeg mista lappen for noen år siden Nå er det viktig å påpeke at man kan innrømme de faktiske forhold, og gå for tilståelsesdom uten å legge til rette for trenering av saken i politiapparatet. Det er ikke slik at det gir hardere straff å ikke innrømme de faktiske forhold, rent juridisk er det slik at man får tilståelsesrabatt for å innrømme og legge seg flat umiddelbart. Det vil nok kunne oppleves som du sier, men er altså helt omvendt 1
*F* Skrevet 18. november 2014 Forfatter Skrevet 18. november 2014 Prinsippet er vel at man ikke kan bli straffet for å ikke vitne mot seg selv, eller si seg skyldig.
Snylter Skrevet 18. november 2014 Skrevet 18. november 2014 Det er korrekt. Man kan derimot få rabatter for å legge alle kortene på bordet.
*F* Skrevet 21. november 2014 Forfatter Skrevet 21. november 2014 Politiet ringte i dag, må møte det det lokale politikontoret mandag, etter jeg hørte kommer saken opp i retten med påstand (rett ord?) om 3mnd beslag og forelegg på ca 10k. beslagstid trekkes fra som strafferabatt. Så da er det bare å glede seg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå