Gå til innhold

Styring av varmepumpe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg også. Men det være en iTach. GC-100-serien takler ikke så lange kommandoer som behøves for varmepumper.

 

... og så må du belage deg på å bruke flere iTach'er (iallfall 2), da hver innedel krever sin egen "sender". 4 iTacher med hver sin blaster er vel det enkleste oppsettet, så står du friere til plassering av hver iTach.

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

Jeg kjører også en varmepumpe med en iTach.

 

Problemet er at IR kommandoen inneholder alle parameterne fra fjernkontroleln hver gang.

Slik at når jeg sender ON kommandoer sender jeg også med temperaturen osv.

Har derfor landet på følgende kommandoer:

- ON og 24 grader og powerfull (og auto og ikke swing osv)

- OFF

- Silent og 24 grader

- ON og 15 grader og powerfull

- Silent og 15 grader

 

Resten styres fra Homeseer. Dvs. termostaten kjøres som ON/OFF med en Oregon sensor.

 

Her kan jeg IKKE trigge en ny ON kommando hver gang sensorn endrer seg 0,1 grad, da varmepumpa piper hver gang den mottar en kommando. Jeg må derfor ha en vitruell status og det gjør at dama ikke må få tilgang til fjernkontrollen for da kommer de i utur...

Lenke til kommentar

Her kan jeg IKKE trigge en ny ON kommando hver gang sensorn endrer seg 0,1 grad, da varmepumpa piper hver gang den mottar en kommando. Jeg må derfor ha en vitruell status og det gjør at dama ikke må få tilgang til fjernkontrollen for da kommer de i utur...

Kjører du HS2 enda? Jeg har et forholdsvis godt utviklet script for varmepumper til det, ettersom jeg kun vil sende VP-kommandoer når det er nødvendig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...