Gå til innhold

Hjelp til dårlig personlig økonomi


IvanUlven

Anbefalte innlegg

Jeg er en kar på 24 år som er helt elendig med å behandle egne penger. Jeg har inkassosaker i hytt og pine og går alltid tom for penger en uke etter lønningsdag. Fins det en slags regnskapsfører som kan ta hånd om personlig økonomi? Jeg trenger en som kan hjelpe meg med å betale regninger, sette opp budsjett for å betale ned inkassosaker, sette over penger ukentlig til en brukskonto jeg kan disponere utenom hovedkontoen som går til husleie, regninger, sparing etc.

Jeg tjener ca 17-18k i månden etter skatt så jeg håper det ikke koster skjorta. Fins det i det hele tatt noe sånt?

(Nei jeg lar ikke privatpersoner eller forumfolk "få" penga mine ;p Kun profesjonelle, regnskapsførere eller lignende, hvis det i det hele tatt fins slike folk)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et tips er å ha trekk på lønningsdatoen for alle faste utgifter.

Har du nettbank så er det mulig å ha to kontoer slik du beskriver med automatisk overføring. Dette kan du kontakte banken din med å fikse.

 

Ellers er det mulig at du kan kontakte banken din for økonomisk rådgiving.

 

Jeg kan liste opp noen generelle erfaringer fra min egen side der det ofte er penger å spare.

 

Handle aldri ferdigmat ala varmmat over disk.

minimer restaurantbesøk og cafebesøk.

Se på kg prisen fremfor pakkeprisen.

handle for en uke i slengen slik at du slipper snarturer på butikken som ofte gjør vondt værre.

Bruke lengre tid på alkoholenheter man kjøper på byen slik at man ikke trenger å kjøpe ny for å ha "noe i hånden" hele tiden.

Endret av morgan_kane
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...