Gå til innhold

ValYou ute i beta (apk download)


b-real

Anbefalte innlegg

ValYou er en mobilbetalinsløsningen til Telenor og er tilgjenelig via Google Play i disse dager:

 

Kom-i-gang-valyou-475x1024.jpg

 

valyou-FAQ-2.pngvalyou-FAQ-3.png

 

Prerequisites:

  • En konto i DNB med tilhørende Visa-kort
  • En mobiltelefon som støtter Valyou:

    Samsung Galaxy S3 3G, Samsung Galaxy S4 4G+, Samsung Galaxy S5, Samsung Galaxy S4 Active, Samsung Galaxy Note 3, Samsung Galaxy S4 Mini, Samsung Galaxy S3 4G, Samsung Galaxy S4, 4G, Sony Xperia Z1 Compact, Sony Xperia Z1, Sony Xperia Z2, Sony Xperia Z3, Sony Xperia Z3 Compact, HTC One, HTC One (M8), LG G3

  • Et mobilabonnement fra Telenor
  • Nytt SIM-kort som støtter Valyou er gratis, og må bestilles i appen
valyou-beta-compatible-devices.png

Nexus 5 ligger desverre ikke på listen over kompatible telefoner helt enda.

Vi har begynt med de modellene som penetrerer mest innenfor Android-markedet, men samtlige Android telefoner håper vi skal være klare for Valyou i løpet av 2015.

 

Christoffer, Customer Care, Valyou, Fornebuveien 31, 1366 Lysaker

Screenshot_2014-10-21-17-57-28.png

 

Har du Telenor-Abonement så kan du bestille nye SIM-kort ved og sende sms til 2000 med kodeordet: "VALYOU SIM".

Dessverre får jeg ikke testet dette da jeg har Djuice (som er Telenor-eid..) men de som har kan vel sikkert få testet dette :)

 

Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.toroasia.android_no.valyou.prod.client_com.toroasia.akami.Akami

Endret av b-real
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan bekrefte at betalingsterminalene som tar Valyou også fungerer med Apple Pay! :)

 

Jeg er skeptisk til Valyou. Spesielt grunnet at Telenor skal og vil ha en finger i spillet. Jeg husker godt hvordan BankID med Telenor først var gratis, og nå når det ble utbredt begynte det plutselig å koste penger...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nope, gjør ikke det. Ble oppringt av ValYou og bedt om å fjerne fila.

 

Den avataren og så fant de telefonnummeret ditt? Disappoint :closedeyes:

 

Haha, vel, jeg har kommet til konklusjonen at jeg er så lite fotogen og jeg benytter heller det bildet der og jeg er da ganske åpen og enkel og søke på :p

Endret av b-real
Lenke til kommentar

Nexus 5 ligger desverre ikke på listen over kompatible telefoner helt enda.

Vi har begynt med de modellene som penetrerer mest innenfor Android-markedet, men samtlige Android telefoner håper vi skal være klare for Valyou i løpet av 2015.

 

Christoffer, Customer Care, Valyou, Fornebuveien 31, 1366 Lysaker

 

 

Nexus 5 er ikke på listen på grunn av at telefonen er ikke "Visa Certified" sier Valyou.

 

Google sier:

"Thank you for contacting Google. At this time, I can not answer as to why the Nexus 5 did not meet Visa's certification process. This certification testing is requested by the manufacturers of the mobile device. It may be that LG has not applied for certification of this device or it may have not met Visa's certification requirements."

 

LG sier:

[LG Support] I have spoken with our technical team here and they have informed me that this would need to be taken up with Google as it is a google phone so they would need to apply for certification

 

:hm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nexus 5 er ikke på listen på grunn av at telefonen er ikke "Visa Certified" sier Valyou.

 

Google sier:

"Thank you for contacting Google. At this time, I can not answer as to why the Nexus 5 did not meet Visa's certification process. This certification testing is requested by the manufacturers of the mobile device. It may be that LG has not applied for certification of this device or it may have not met Visa's certification requirements."

 

LG sier:

[LG Support] I have spoken with our technical team here and they have informed me that this would need to be taken up with Google as it is a google phone so they would need to apply for certification

 

:hm:

Aha, takker og bukker, nyttig info :)
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Takk takk @iampaulh for en gullgruve av informasjon!

Har du forsøkt å sende LGs svar tilbake til google?
Jeg kommer nok til å bruke N5 i 1-3 år fremover, så håper den får støtte! Kjedelig hvis Google som har vært så tidlig ute med slik teknologi (G Wallet) ikke får være med på leken her i Norge med sine egne telefoner!

 

Edit: Er det noen som har fått tak i .apk-filen? Om man installerer den direkte og ikke via Google Play (som sier at ingen av mine enheter støtter appen), kanksje dette fungerer som en work-around?

Endret av henning334
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fikk noe mer informasjon fra Valyou

 

 

 

Valyou vil umiddelbart ikke fungere på Nexus 5, da den bruker HCE-teknologi (softwarebasert), mens Valyou bruker Single Wire Protocol (hardware) for lagring av krypterte nøkler.

Nexus 6 er klar for SWP, og der venter vi bare på nevnte sertifisering før den vil være klar. Nexus 5 krever litt mer arbeid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...