Gå til innhold

Beste nettbrett til å tegne på - Surface 1/2/3 Pro?


2bb1

Anbefalte innlegg

Hei, har lyst på et nettbrett hvor jeg kan tegne litt/skrive notater. Trodde ikke at det var kommet nettbrett som var nøyaktige nok, men etter å ha prøvd Surface Pro 3 så ble jeg imponert over pennen som fulgte med. God å holde i var den òg.

 

MEN, siden jeg bare skal bruke den til tegning i ny og ne, så håpte jeg på å finne noe billig (maks 3000 kr). Ser at Surface Pro 3 starter på 6500 kr, og i tillegg finnes det ingen som selger disse brukt på Finn/Bruktmarkedet, så da blir det kanskje litt dyrt.

 

Finnes det i det hele tatt alternativer? Prøvde en Samsung Galaxy Note 2014 Edition (tror jeg den het), men her var pennen for tynn og kjip samt belegget på skjermen var utrolig klebete så det var vanskelig å få fin flyt på skrivingen.

 

På forhånd takk for hjelpen... :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har lyst på et nettbrett hvor jeg kan tegne litt/skrive notater. Trodde ikke at det var kommet nettbrett som var nøyaktige nok, men etter å ha prøvd Surface Pro 3 så ble jeg imponert over pennen som fulgte med. God å holde i var den òg.

 

MEN, siden jeg bare skal bruke den til tegning i ny og ne, så håpte jeg på å finne noe billig (maks 3000 kr). Ser at Surface Pro 3 starter på 6500 kr, og i tillegg finnes det ingen som selger disse brukt på Finn/Bruktmarkedet, så da blir det kanskje litt dyrt.

 

Finnes det i det hele tatt alternativer? Prøvde en Samsung Galaxy Note 2014 Edition (tror jeg den het), men her var pennen for tynn og kjip samt belegget på skjermen var utrolig klebete så det var vanskelig å få fin flyt på skrivingen.

 

På forhånd takk for hjelpen... :)

Hvike operativsystem foretrekker du?

Jeg personlig ville enten godt for: https://www.komplett.no/apple-ipad-air-wi-fi-16gb/800698#!tab:extra

eller et androidbasert nettbrett: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2852543

Om du har tid til å vente, kan du evt vente på den nyeste versjonen av Nexus som lansert om en stund.

Lenke til kommentar

Hvike operativsystem foretrekker du?

Jeg personlig ville enten godt for: https://www.komplett.no/apple-ipad-air-wi-fi-16gb/800698#!tab:extra

eller et androidbasert nettbrett: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2852543

Om du har tid til å vente, kan du evt vente på den nyeste versjonen av Nexus som lansert om en stund.

 

Dette er ikke nettbrett man kan tegne på, som etter jeg har skjønt er hovedpoenget.

 

Billig alternativ er Nvidia Shield Tablet, den kommer med en pennteknologi. Det er et fantastisk bra nettbrett til prisen(2499), men det er 8". Å få noe større til den prisen med penn kan bli vanskelig.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Takk for kjappe svar.

 

erik456: Har hatt både Samsung Galaxy Tab og iPad Mini 2, men nå er det altså et nettbrett til tegning jeg er ute etter :)

 

MrLG: Hovedpoenget er tegning ja, pluss håndskrevne notater. Så litt på YouTube-filmer av Nvidia Shield nå, og virker som et greit nettbrett, men pennen virker ikke like responsiv/nøyaktige som på Surface Pro 3. I tillegg ser det ut som friksjonen blir for stor mellom penn og skjerm, så muligens samme greiene som jeg opplevde på Galaxy Note 10.1-tableten jeg prøvde. Seigt og ubehagelig.

 

medkorki: Ja, Surface Pro 2 kan være et alternativ. Er pennen like nøyaktig på Pro 1 og Pro 2 som den er på Pro 3? Er det bare innmaten som er ulik (kraftigere CPU osv) mellom de nevnte?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Ja, det var ikke så ille som jeg beskrve kanskje, men etter å ha prøvd Surface Pro 3-pennen så ble jeg bare forelsket :)

 

Så tror nok at jeg må gå for Surface Pro (1, 2 eller 3). Så neste problemstilling blir da: Er det nevneverdig forskjell mellom pennen i praksis?

 

(At det er 1000+ trykkpunkger i Pro 1 og 2 kontra 256 i Pro 3 er mindre viktige detaljer).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...