Gå til innhold

GTX 680 og gammelt hovedkort (p5q pro)


lisa_fehn

Anbefalte innlegg

Hei hei.

 

Jeg har en gammel og treg pc og var så heldig at jeg fikk låne et bedre grafikk kort.

Jeg skal kjøpe alt nytt snart, så dette er bare en midlertidig løsning.

Men jeg får det ikke til å fungere.

Jeg kjøpte ny psu som jeg skrudde inn i dag, en corsair rm 750W. Og det jeg har fra før er: asus p5q pro, 4gb ram, intel e8400 og et radeon hd 3870.

 

Jeg testet med 3870 grafikk kortet etter at jeg byttet psu og pc'en fungerer, men så byttet jeg det ut med et geforce gtx680 og da får jeg ikke noe bilde og jeg får de pipene som signaliserer grafikk kort.

 

Trodde pci e 3.0 kort kunne fungere i 2.0 slot? Vil ikke dette grafikk kortet fungere med hovedkortet i det hele tatt? Er det noe jeg må gjøre for å få det til å fungere?

Endret av lisa_fehn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekket at det sitter ordentlig. ta det ut og sett det inn igjen. prøvd den andre pcie sloten ?

 

Ja prøvd å ta det inn og ut flere ganger og prøvd den andre sloten en gang, men fortsatt ikke noe respons.

 

Det skulle vel fungere, har du mulighet å prøve gtx680 i en annen maskin, eventuelt med annen PSU.

Tror sansynligheten en av delene ikke er helt gode.

 

Eventuelt kan du i verstefall prøve å ta ut bios batteriet i noen minutter.

 

Grafikk kortet kommer akkurat ut fra en annen maskin der den fungerte normal. Fikk jo psu'en i posten i dag og den fungerer jo med 3870 kortet, kan det være noe galt med den altså?

Lenke til kommentar

Oppdater bios på hovedkortet. :) Dette pleier å hjelpe om hovedkortet er gammelt. Hvis det er FOR gammelt, så er det ikkje håp.

 

Nyeste offisielle bios;

 

P5Q PRO BIOS 2102

 

http://www.asus.com/Motherboards/P5Q_PRO/HelpDesk_Download/

 

Kanskje du finner noen nyere modda bioser her;

 

http://www.overclock.net/t/773046/official-asus-p5q-pro-turbo-pro-turbo-owners-club-all-asus-p45-mobo-owners-welcome

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Drivere har lite å si, hvis du ikke kommer i bios en gang.

Om det heller ikke virker å resette bios eller oppdatere, er det vel lite å gjøre.

 

Hadde du hatt flere PSUer og Skjermkort du kan teste mot kan det være enkle å finne problemet, kan det bare være bios som er litt vrang eller ikke klarer å stille PCI-E bussen riktig.

 

Man kan heller ikke utelukke PSU, så sant du ikke har testet med tilsvarende skjermkort med 6 + 8 pins strømplugg.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...