Gå til innhold

HomeNet, er det bra ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ping sier hvor langt det er (Svartid) mot serverne i noen tilfeller kan overbelasting gi dårligere ping, det betyr, ene som kan løse dette, er å legge fiber kabel lengst på strekningene, eller koble deg nærmere serveren ved å bruke fiber som er nærmere deg og internetlevrandøren.

 

Pakketap kan være elektisk støy på linjene særlig på lengere avstander, overbelasting av utstyret fra deg (Ruteren din til ISP).

 

Antakelig leier HomeNet eller Netgentel infrakstruturen til telenor, så sant de ikke gjør noe selv, bytter DSLAM burde ikke du merke forskjeller. Utstyret som står hos deg, kan være dårlig\bra men som regel er det stort samme utstyret, DSL modem som kan ha litt å si.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du vil merke forskjell kommer bl.a. på hvor du bor. Jeg hadde linje siden ISP'en ble kalt Bluecom, og hadde få problemer med linja, og det beste var at jeg alltid fikk hastigheten jeg betalte for. Det var etter at HomeNet tok over at jeg ble mer misfornøyd. Spesielt etter at jeg ville bytte over til Canal Digital greide HomeNet å rote til kanselleringen og regninger om og om igjen etter at de lovet at alt var i orden. Personlig kan jeg ikke unne deg å bytte til HomeNet i det hele tatt hvis du bryr deg om god kundeservice.

Lenke til kommentar

På korte linjelengder ville jeg aldri ha vurdert en annen leverandør enn Telenor. De eier både kablene, utstyret i sentralen og forsåvidt selve sentralen. En ulempe kan være at de er ganske restriktive på hastighetsprofiler på lengre linjer, og linjer hvor de VET at kablene er dårlige, så der kan man risikere at man ikke får tynt de siste par Mbit'ene ut av linja. NGT og flere andre har rate-adaptive profiler, så da får man alt som kan presses ut av linja. I noen tilfeller kan det gå på bekostning av stabilitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...