Gå til innhold

Assetto Corsa er klart for full utgivelse


Anbefalte innlegg

 

 

Fanatec Clubsport. Da snakker vi ~10k ferdig snakka med pedaler, gir og ratt.

Takker og bukker. Er ingen pc spiller, men er bilgal så det holder og dette spillet såg meget bra ut.

Tenker jeg kjøper et sånt ratt sett når jeg skal kjøpe ny pc snart.

Rekner med det er en del andre bil simulatorer verdt å teste?

Hvis du liker simulator kan jeg anbefale deg å prøve noen av disse:

 

iRacing - ikke la deg lure av navnet. Dette er en fantastisk racing simulator som har et veldig godt system for å konkurrere online hvor du blir rangert ikke bare etter hvor rask du er, men også etter hvor "ryddig og pent" du kjører. Har hatt mange fine timer med dette!

 

rFactor 2 - populær sim som mange liker. Mye på grunn av mange tilgjengelige mods.

 

LFS - ja det var nevnt tidligere. Hatt utallige timer i dette spillet. Kanskje det jeg har spilt mest av alle bilspill jeg har spilt. Grafikken er en del år tilbake, men fysikken er absolutt ikke det! Det er dessverre ikke så stor community lenger da.

PS. Er du fan av drifting er denne obligatorisk å prøve!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fanatec Clubsport. Da snakker vi ~10k ferdig snakka med pedaler, gir og ratt.

Fanatec er fortsatt "consumer level". Det finnes nok av pedalsett i prisklasse +-$1000. Sleng så på rattet til Leo Bodnar til rundt $4000 så er plutselig Fanatec billig. Heldigvis kommer det snart et rimeligere alternativ til Bodnars ratt med tilsvarende teknologi til under $2000 (lover de) i form av SimXperience AccuForce

 

Eks. pedalset: HPP, Heusinkveld, Emery Emond.

 

Om man skal ha det beste penger kan tilby, altså. :)

Endret av kakarlsen
Lenke til kommentar

 

 

Tror ikke du har skjønt poenget med motorsport.

var den til meg? i såfall, hva mener du med det ?

Han mener nok at om du ikke liker å kjøre på bane. Så er ikke et motorsport-spill noe for deg. Da Motorsport foregår på baner.

 

Om du vil ha en åpen verden å kjøre i, så finnes det spill som gir deg det. Men Assetto Corsa er ikke et av de.

Lenke til kommentar

 

 

Tror ikke du har skjønt poenget med motorsport.

var den til meg? i såfall, hva mener du med det ?

Han mener nok at om du ikke liker å kjøre på bane. Så er ikke et motorsport-spill noe for deg. Da Motorsport foregår på baner.

 

Om du vil ha en åpen verden å kjøre i, så finnes det spill som gir deg det. Men Assetto Corsa er ikke et av de.

 

 

det er nok riktig, man blir jo fort lei å kjøre den samme runden om igjen og om igjen, skjønner ikke at folk syns det er gøy. derfor syns jeg det er veldig rart at det kommer få open world spill med realisme, kommer stort sett kun bane spill og de har stort sett de samme banene siden de basserer seg på ekte baner de fleste.

 

F.eks NFS most wanted (2005 versjonen) med realismen til GTR spillet haddet vært knall.

Endret av Blaz3r
Lenke til kommentar

 

Spillet virker å bli bra det. Har hatt early access-versjonen en stund.

 

Jeg sliter litt med "hakking" i bildet når jeg kjører med 3 skjermer, men framerate rapporteres å være bra (godt over 60), så har ikke helt skjønt hva det skyldes.

 

Ellers er jo dette en konkurrent til rFactor2 som har vært ute i beta et par-tre år nå.

 

AC sin store fordel vil jeg si er menysystemet og hvordan de har lagt opp til plugins. Det skal visst også være lettere å lage mods til dette enn rF2.

Kjøringen er også bra, men jeg blir litt satt ut pga nevnte hakking - samt at det er noe rart med støtten for rattet som gjør at det rister noe voldsomt når man skal kjøre rett frem (har "løst" dette ved å skru ned på force feedback, men det blir jo litt feil).

Har same problemet med hakkingen som du beskriver! men dette er berre med fleire biler på banen. Og det skjer når eg kjører med ein skjerm.

 

Ristingen som du snakker om, skjer det på alle biler, eller eit par? Spesielt open wheel biler rister slik, spesielt indi. Dette skjer når du har ein toe instilling som gjer turn in betre, hugser ikkje om det var negativ eller positiv verdi...

 

 

Ristingen skjer på alle biler jeg har prøvd. Både GT-biler og openwheelers.

Har forøvrig Fanatec GT3RS v2 ratt.

Lenke til kommentar

 

Spillet virker å bli bra det. Har hatt early access-versjonen en stund.

 

Jeg sliter litt med "hakking" i bildet når jeg kjører med 3 skjermer, men framerate rapporteres å være bra (godt over 60), så har ikke helt skjønt hva det skyldes.

 

Ellers er jo dette en konkurrent til rFactor2 som har vært ute i beta et par-tre år nå.

 

AC sin store fordel vil jeg si er menysystemet og hvordan de har lagt opp til plugins. Det skal visst også være lettere å lage mods til dette enn rF2.

Kjøringen er også bra, men jeg blir litt satt ut pga nevnte hakking - samt at det er noe rart med støtten for rattet som gjør at det rister noe voldsomt når man skal kjøre rett frem (har "løst" dette ved å skru ned på force feedback, men det blir jo litt feil).

Hei!

 

Har du i7 eller i5 prosessor? Prøv "core parking" tool.. Crank slideren opp til 100%, det bør gjøre susen

 

Kim R

 

 

Jeg har i7. Skal sjekke ut den innstillingen.

Lenke til kommentar

 

Jeg sliter litt med "hakking" i bildet når jeg kjører med 3 skjermer, men framerate rapporteres å være bra (godt over 60), så har ikke helt skjønt hva det skyldes.

Det kom en oppdatering i går ettermiddag som visstnok skal ha hjulpet på dette. Har prøvd spillet siden da?

 

 

Jeg har så vidt testet den nye oppdateringen. Det virket som om hakkingen nå var mindre fremtredende. Men framerate droppet til under 30 på 3-skjermsoppsettet. Allikevel mindre hakking enn før.

 

Ristingen i rattet når man kjører rett frem har de ikke gjort noe med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...