Gå til innhold

Hjelp til oppgradering av PC


Anbefalte innlegg

Hei, skal hjelpe en kompis med å reparere/oppgradere PC'n hans etter at den døde helt her om dagen grunnet vannsøl. Vi bestemte oss for å kaste ut alt bortsett fra SSD og CD rom. Trenger dermed nytt grafikkort, RAM, mobo og en vanlig harddisk. Er ikke så veldig oppdatert på pcmarkedet for tiden så jeg hadde håpet at noen her inne kanskje kunne hjulpet meg.

 

Har lagt ved et foreløpig forslag med alle de nødvendige delene og lurer på om det ser greit ut, eller om jeg burde gjøre det på en annen måte. Budsjett = ca 7000.

 

post-188067-0-64750200-1413408149_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville helt klart spist nuddler i en uke og så kjøpt et gtx970 kort. Ellers ser det greit ut synes jeg. Man må jo stoppe en plass og da mener jeg du har funnet et balansert opplegg som forsvarer prisen. Joda, du kunne sikkert byttet PSU, men hvor skal du da stoppe? Du kunne lett byttet ut alle delene for noe som er raskere og bedre men er man på budsjett så er man på budsjett. (utenom det 970 kortet for der er det ikke rare valget)

Lenke til kommentar

Hei, takk for gode råd. Er det noe spesielt man må tenke på når man bytter ut alt bortsett fra harddisk, eller vil den fungere som normalt fra første oppstart? Må vel ratt ha inn noen drivere.

 

Du må selvfølgelig innstalere OS på nytt. ingen drivere behøves alt går av seg selv der i gården. Du må velge harddisk når du skal innstalere OS men det løser du enkelt ved å kun koble til SSD disken når du fyrer i gang for første gang. Når du har innstalert OS på SSDen og det fungerer, kobler du til de andre diskene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...