Gå til innhold

Dragon Age Inquisition får høyere oppløsning på PlayStation 4


Anbefalte innlegg

 

Visst ikke du ser forskjellen på 900P og 1080P så tror jeg du må ta deg en tur til optiker. Selv på en "liten" 24" monitor så ser jeg klare forskjeller mellom de to oppløsningene.

Det er vel på en "liten" 24" monitor hvor man sitter 0,5m fra skjermen det er lettest å se forskjell på oppløsningen.

Men du med ditt skarpe syn klarer vel å se forskjellen like lett på en gjennomsnittlig tv skjerm (40-50") på et par meters avstand i realtime også du da regner jeg med?

 

Fyrte opp DIRT 3 på min 55" for å se om jeg ser forskjell å svaret er ja. Avstanden mellom meg og TVen er ca 3 meter. Jeg er ikke noen grafikk hore, så jeg kunne godt ha spilt spill i 900P uten at det gjør meg noe, men selfølgelig er høyere oppløsning å foretrekke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

kjører xbox one det med litt lavere oppløysning men bedre fps kjøper jeg det heller til den da :)

Begge har 30 FPS, angivelig.

DETTE er den virkelige katastrofen. Spill med mye action er avhengig av rimelig konstant 60fps.

 

Kommer alt ann på hvordan action-delen er. Tviler sterkt på at det blir et problem i DA:I. Delvis fordi vi har flere folk med oss, delvis fordi kampene ikke er avhengige av raske reflekser. Det er stor forskjell på et tredjepersons rollespill og et førstepersons skytespill mot andre spillere. Men konsoll-FPSer har uansett så mye autoaim at man kan skyte i stykker alt i blinde uansett.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke så stor forskjell på 900p og 1080p _egentlig_, men i praksis er forskjellen stor.

 

Hvis 900p strekkes til 1080p på en FullHD-skjerm, vil resultatet være noe helt annet enn ekte 1080p. Forskjellen vil da være enorm.

 

Hvis det løses ved å sentrere bildet i en svart ramme, vil ikke forskjellen bli like stor, selv om bildet vil bli fysisk mindre på skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...