Gå til innhold

Gir Win 8.1 en sjans


allak

Anbefalte innlegg

Hei,

Sitter med Win 7 pro nå og vurderer å emigrere over til Apple ettersom jeg synes win 8 virker noe tungvind. Men nå har vel 8.1 kommet med sine forbedringer så tenkte å gi denne en sjans før jeg bestemmer meg. Det er fordeler og ulemper med begge systemer…. Og ikke minst kan jeg bygge en vesentlig billigere Windows pc selv.

Noen som kan tipse om den billigste win 8.1 pakken? Jeg har fått med meg at det fort kan bli en del krøll om en går for oppgraderingsversjonen så det er kanskje like greit å starte på blanke ark. Jeg har en ekstra SSD liggende så slikt sett kunne jeg beholdt min Win 7 på sin nåværende SSD også innstallerw windows 8.1 på en annen. Så kunne jeg ha brukt begge to for en periode. For da kan jeg vel bare velge hvem en «booter» ifra når jeg starter maskinen?

 

Til opplysning så har jeg en bror som er student som da sikkert kan få kjøpt dette billigere….

 

Denne her for eksempel:

http://www.microsoftstore.com/store/mseea/no_NO/pdp/productID.288573500?tduid=2fb6dea810909560c73cfa92a86e4866

 

Er det forskjell på studentversjon og ikke? Og her dette hele Win 8.1 som jeg kan innstallere på blank SSD?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du må bruke student epost adresse til en skole eller videregående.

 

Uansett, som du sier, hvorfor betale dette når du kan prøve gratis?

 

http://www.microsoft.com/en-us/evalcenter/evaluate-windows-8-1-enterprise

 

Nå er det ikke så mye forskjell på windows 8.1 og 8, så hvis du er misfornøyd med windows 8 er ikke 8.1 særlig bedre når de gjelder GUI. Er vel stort sett små endringer angående startmeny knappen og noe oppdateringer der.

 

Windows 10 beta er vel det som er nærmest windows 7 når det gjelder startmenyen, men fremdeles liker jeg bedre windows 7.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det er ingen ting galt med win8.1.

 

Det er dønn stabilt.

Minst like raskt som win7, på noen punkter raskere (for eksempel oppstart av hva jeg har observert).

 

De fleste motstandere argumenterer mot app universet og metro. Jeg mener dette argumentet er ugyldig. Jeg er ikke en fan av metro selv og bruker derfor classic start. Det betyr at jeg har brukeropplevelsen til win7 med alle fordelene til win8 :)

Lenke til kommentar

Hva er det med Win8/8.1 som er tungvindt?

Personlig syns jeg det er langt bedre å jobbe i det enn i Win7. Ikke har jeg installert en alternativ startmeny heller, da jeg ikke har brukt den siden Vista.

 

De mest brukte programmene har jeg pinna på oppgavelinja. De andre søker jeg fram tilfeks. trykker Win+S, skriver C og trykker på enter for å starte Chrome.

 

Ser mange klager på at de "hopper inn og ut av Metro" hele tiden. Det skjønner jeg ikke.

Skal man feks. åpne en PDF i Win7, må man installere en PDF leser (feks. Adobe Reader). I Win8/8.1 er det innebygd en Metro versjon, men vil du ikke bruke den, installerer du bare samme PDF leser som den du er vant med fra Win7.

 

I tillegg til at man har denne valgfriheten, har man fått endel hurtigtaster som er kjekke (i hvert fall for de som er over vanlig bruker nivå), feks. Win+X med direktelinker til kontrollpanelet, enhetsbehandling osv. Oppgavebehandlingen er langt bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...