Gå til innhold

Hjelp til valg av Macbook Pro!


Anbefalte innlegg

Så jeg skal ha min første macbook noensinne.

 

 

Og har et lite dilemma hvorav jeg ikke vet om jeg skal velge 2014 modell Retina.

 

Eller den eldre ikke retina.

 

Litt pga pris, og tanken på at ikke retina kan jeg oppgradere på egen hånd, og kanskje spare en del penger.

 

Står mellom disse to :

 

https://www.komplett.no/apple-macbook-pro-13-retina-display/821972

https://www.komplett.no/apple-macbook-pro-13/756484

 

Enten eller. Jeg kommer til å bruke den til litt programmering, film, og noe spilling generelt.

 

Og vet derfor ikke om jeg burde kjøpe den Retina med 8GB ram om det vil holde i noen år framover, eller gå får den eldre, og kunne oppgradere i senere tid ved ønske til både mer ram og større harddisk i den.

 

 

Noen som har noen formeninger ? Eller andre alternativer?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Retina, uten tvil. Hvis ikke ville jeg kjøpt den andre brukt.

 

Den nye har PCIe-SSD (vs harddisk), dobbelt så mye minne, Haswell-prosessor (mot Ivy-Bridge, stor forskjell i effektivitet og strømforbruk), bedre skjermkort (Iris vs standard HD-4000), oppløsning!, diverse funksjoner og markinvareforbedringer.

 

 

Det er mye forskjell her på hva du får. Skal du først ha eple, så bør du ta et ferskt eple. Fordi de forandringene som ble gjort i den nyeste modellen ikke er noe å kimse av, de har gjort mye viktig.

 

 

Skal du oppgradere den så er det SSD jeg først ville oppgradert, deretter minne (om mulig). Prisen blir ikke så langt ifra den andre etter dette, og den lever fortsatt ikke opp til etterkommeren. Jeg ville ha lagt den idèen flat.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...