Gå til innhold

Oppgradere stasjonær til steam stream ready


Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har vurdert å kjøpe ny gaming laptop (sitter på ACER Aspire TimelineX 3820TG, 13.3" LED WXGA, Intel Core i5-450M, 4GB, 500GB, Radeon HD 5650)

Men så har jeg lært om steam streaming og vurderer nå i stedet å oppgradere min stasjonære. Har en ny router så trådløsnettet bør gå greit, klarer idag å streame men får opplagt stort encoding lag.

Sitter idag på en komplett gamer i25 fra 2009, med oppgradert grafikkort (MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX). PCspecs i bunn av posten. Vurderer å oppgradere pc med følgende:

http://www.prisjakt.no/list.php?l=122675&view=l

 

Ser lista grei ut? Andre ting jeg bør vurdere istedet? Bør jeg istedet kjøpe ny pc? Eller droppe hele streaming greia og gå for gaming laptop?

 

Kan nevne at jeg ikke driver med overklokking, har noe begrenset budsjett og vil avvente kjøp av nytt grafikkort (evt skaffe gtx 660 ti brukt) en stund til jeg ser hvor godt prosessoren takler streamingen. Familiesituasjonen er slik at min tid for spilling er for det meste begrenset til sitting i stua (uaktuelt med stasjonær i stua..), men en sjelden gang fint å kunne gjemme seg bort med en stor fin rigg å spille på.

Ang valg av hovedkort er ikke egentilg wifi/hdmi nødvendig men liten ekstrainvestering for stor utility så..

 

Takker for svar

 

Antec Nine Hundred sort miditower,
Vindu i sidepanelet (Uten Stømforsyning)
Corsair Powersupply 650W TXEU Black BULK
ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI
Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2,
ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16
Intel Core? 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket
LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan
PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" 512MB
PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, HDMI, HDCP
Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,
Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's
USB2 multikortleser 3.5" sort for
CF I/II,SM,MMC/SD/microSD,MS,xD (bulk)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel angående Steam stream kan vel dette neppe erstatte en gaming laptop.

Men gjør vel mulighet å spille gjennom nettverket. Vil uansett anbefale deg å spille på stasjonære når du har mulighet, må du reise ofte kan det være en middeligtid løsning.

 

Men uansett, ja oppgraderingpakken ser greit ut, du bør velge Z97 basert hovedkort, greit å sjekke bios er oppdatert om mulig, står sikkert på hovedkort esken.

 

GTX 770 eller R9 280x burde ikke være vanskelig å få tak i under 2000 kr på bruktmarkedet.

 

Ville lagt til coolermaster 212 evo eventuelt SSD fra Crusial mx100

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...