Gå til innhold

Ubiquiti EdgeRouter som hjemmerouter?


Anbefalte innlegg

Hei. Etter at min Asus-router ble satt av som AP (da den ikke gjorde en god nok jobb som router), slengte jeg på en TP-link router som jeg hadde liggende. Det var ikke en god idé, for her får jeg 130ms ping i hytt og pine i alt av online spill. Speedtest gir meg 14ms.

Vurderer dermed å handle meg en EdgeRouter. Er dette en god idé? Tenker at 1mpps (million packets per second) er ganske bra for en såpass billig router som jeg har hørt har svært bra gui.

Noen innvendinger om dette? Burde jeg heller gå for en Unifi router fra ubiquiti, eller en fra en annen produsent?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

pfSense.

 

Har forsåvidt aldri prøvd Security Gateway'en i Unifi serien, så kan ikke bidra med stort der. AP'ene er helt ok.

 

På grunn av hardware fleksibiliteten synes jeg pfSense overgår alt, bare kopier config over på kraftigere box dersom det behøves.

Lenke til kommentar

pfSense.

 

Har forsåvidt aldri prøvd Security Gateway'en i Unifi serien, så kan ikke bidra med stort der. AP'ene er helt ok.

 

På grunn av hardware fleksibiliteten synes jeg pfSense overgår alt, bare kopier config over på kraftigere box dersom det behøves.

Har vurdert pfsense, men det blir isåfall en enorm boks som jeg ikke har plass til.

 

Hadde hw liggende, men pfsense støttet ikke nic'et mitt. Kan jo kjøpe nytt, men tar fortsatt grusomt mye plass.

 

Helt ny hw koster mer enn edgerouter :/

Lenke til kommentar

Hvorfor må en hjemmebygget ruter ta så mye plass, CasterAnd? Har kjørt Intel D2500CC som jeg rutet 1Gbit trafikk på helt fint. NAT-et også en 100Mbit internettforbindelse, med en shitload med samtidige connections på, uten at boksen svettet noe av den grunn. Brukte Vyatta, men ser ikke hvorfor ikke PFsense f.eks skal gjøre en like god jobb.

 

Tipper du får en fin boks på 30*20*10 (B*D*H) om du vil ha det. Prisen burde ikke være så alt for ille heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...