Gå til innhold

festdress til 1000-1500?


Anbefalte innlegg

Skal på et "fylleball" i slutten av måneden og trenger en dress til anledningen. Vil gjerne ikke trekke frem den formelle dressen min og økonomien er litt dårlig, derfor trenger jeg noe billig og ok som jeg kan slenge på meg. Vil helst ha en dress av typen slim, tenkte i utgangspunktet H&M eller Zara? Noe jeg burde passe ekstra på når jeg er der? Tenker kanskje at de ansatte ikke har såå peiling. (Dressman er ikke en mulighet). Er kun snakk om overdel og bukser; alt annet har jeg.

 

Thanks

Endret av Lorddollars
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er ikke dressmann en mulighet?

 

Det du bør passe på er passformen. Vet ikke om du får tak i 100% ull til den prisen, men gitt bruksområdet er jo ikke kvalitet så viktig. Da må du se til at den er kort nok i ermene (eller at de legger de opp for deg), at øverste knapp eller midterste knapp (på henholdsvis 2- og 3-knappers jakke) sitter ca. ved navelen (så nær som mulig. I dag er de fleste dresser veldig høye) og at den er bred nok, men ikke for bred, i skuldrene. Videre at ikke dressen "kniper" når du knepper den igjen.

 

Her er to greie gjennomganger: http://www.artofmanliness.com/2013/09/25/good-fitted-suit-visual/ og http://www.wellbuiltstyle.com/how-a-suit-should-fit/

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dressmann er for mange ikke en mulighet fordi det er dressmann.

 

Men det er litt begrenset hva du får til 1000 - 1500 kroner uten å gå på dressmann også. Billigeste jeg vet om der det er mulig å få noe lunde kvalitet er på House of Singles i Kirkegata i Oslo, jeg har kjøpt ett par dresser og noen smokinger der i forskjellige anledninger når det har virkelig brent på låven, greit nok til engangsbruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...