Gå til innhold

GTX 980 ekstrem overklokking/modifisering


Strato

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg et zotac 980 ref (5års garanti var grunnen til at jeg valgte zotac).

 

Leste denne artikkelen fra kingpin teamet: http://kingpincooling.com/forum/showthread.php?t=2886

 

Kan noen forklare litt dypere hva som blir gjort her?

Jeg innser at dette er over mitt nivå, ekstremt og gjerne kun for proffer.

Mem jeg synes dette er uhyre iterressant og ønsker å lære mer.

 

Er dette kun for nitrogen og oc?

Eller har det også noe for seg når du kun kjøler med vann?

 

Er dette det samme som kingpin og asus matrix gjør for å forbedre pcb slik at det takler høyere volt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kommer nok ikke til å gjøre det. Kanskje jeg prøver meg på mitt gamle 6850. Jeg har knapt prøvd et loddegjern før.

 

Jeg lurer mer på vitenskapen bak dette. Hva er det egentlig man gjør?

 

Og resultatmessig: forvandler man ett standard pcb til en lightning/classy/matrix?

Lenke til kommentar

Jeg kommer nok ikke til å gjøre det. Kanskje jeg prøver meg på mitt gamle 6850. Jeg har knapt prøvd et loddegjern før.

 

Jeg lurer mer på vitenskapen bak dette. Hva er det egentlig man gjør?

 

Og resultatmessig: forvandler man ett standard pcb til en lightning/classy/matrix?

Det du gjør er å lure det integrerte amperemeteret og voltmeteret som er på kortet til å tro at det går langt mindre strøm gjennom kretsene enn det i virkeligheten gjør.

 

Resultatmessig kommer du fortsatt ikke i nærheten av et Lightning/Classified/Matrix, kortet er verken designet eller dimensjonert for å takle slike mengder strøm og det blir derfor mer rippel og Vdroop enn du burde ha. Dette er i hovedsak en hack man gjør om man planlegger å erstatte spenningskontrollen på kortet med en tredjepartsløsning som EVGA EPOWER, uten denne er det nok rimelig lett å overkjøre kortet totalt og ende opp med en rimelig dyr papirvekt.

 

Det er definitivt ikke noe man gjør på et kort som skal kjøres 24/7

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Går fint an å voltmodde på vann også. Man kan bare ikke justere spenningen like høyt. Trenger riktignok en custom BIOS med mindre man vil trikse med powerlimit også.

 

GTX780 referanse med AB mod og custom BIOS klokket jo høyere enn oppskrytte Lightning-kort og andre tredjeparts. PCB'en var ræv med tålte fint 1.325v. Trenger ikke EPOWER da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...