Gå til innhold

Oktoberfest 2014 - Jan R. Halvorsen - Tokina 28/2.8


Anbefalte innlegg

Synes du valgte riktig Bølerbilde. Ble fin kontrast mellom figuren og vinduet, to vidt forskjellige geometriske inntrykk. Speilingen i vinduet satte selvfølgelig en siste spiss på det hele.

I det siste bildet ser det ut som det er mer hoftefest enn oktoberfest.

 

Hoftefest :green:

 

Vakkert - 9.oktober.

 

Takker for kommentar!

Endret av Jan R. Halvorsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Absolutt fiffig det siste fra Oslo S ,bildet ville ikke vært det samme uten damen i bakgrunnen, ser jamen ut som om hun har kledd seg etter veggen bak. Du valgte det rette bildet, synes jeg.

 

 

Her var det mange flotte! 8. oktober var lekkert!

 

 

Den 15.oktober ble tøff.

 

 

ME var knall, men likte kanskje spoileren enda bedre.

 

 

Mange flotte bilder her! Særlig 8. , 10. og 15. ble bra, synes jeg! :)

 

Takker alle for kommentarer, artig å se at folk liker forskjellige bilder :)

Lenke til kommentar

Ganske ordinære bilder som jeg har forsøkt å jobbe fram noe verdt å se på i etterkant.

 

16. oktober - Gult

 

Kolbotns nyåpnede gatestubb, 300 meter ny vei, hvorav 200 meter går i underjordisk "kulvert" - til sånn ca 50 mill..

 

Edit: Leste i avisen at budsjettet sprakk solid, endelig prislapp=116 mill. Ikke gæernt for 300 m vei ;)

 

post-149743-0-49141800-1413591859_thumb.jpg

 

F?, 1/60 sek, ISO 1600.

 

 

17. oktober - Rødt

 

Litt samme tema kan man si. Mosseveien, tatt fra broen ved Svartskog, retning syd.

 

post-149743-0-27687300-1413592563_thumb.jpg

 

F11, 20 sek, ISO 200.

Endret av Jan R. Halvorsen
Lenke til kommentar

Ble litt i tvil. Før jeg åpnet de opp syntes jeg hovedbildet så best ut. Men i full størrelse ser jeg at damen har en mye bedre, og mer avslappet positur i spoilerbildet. Flott innramming også, så jeg må gi min stemme til spoilerbildet her.

 

Takk for kommentar! Etter et par dager heller jeg litt i samme retning faktisk..

Endret av Jan R. Halvorsen
Lenke til kommentar

Dette hadde ikke gått uten halvtam Canadagås nei. Har tatt bilde på kloss hold av halvtamme grågjess her også. Hjelper å ha mat i lomma, men det er så mange som mater at det knapt er nødvendig. Bildet er for øvrig skarpt og fint, og jeg liker komposisjonen med trioen her.

 

Flott bakgrunn på villeplebildet. Det kraftig fargede eplet står også solid i fokus bokstavlig talt.

Lenke til kommentar
Liker velsig godt diagonaler, så skyggediagonalene i første bildet falt i smak. Komposisjonene var det heller ingenting å utsette på. Veldig flott av bysten også. Pent lys fra Hvervenbukta, med nok en god diagonal :)


Ellers var den stramme komposisjonen på Skøyen stasjon kledelig. Særdeles artig med ME og hu med tilsvarende paljett som den knæsje lilla-fargen.


Skal jeg trekke frem en favoritt, så må det bli Gult. Herlig og svingende(!) 3D-effekt, og godt komponert.

Lenke til kommentar

Dette hadde ikke gått uten halvtam Canadagås nei. Har tatt bilde på kloss hold av halvtamme grågjess her også. Hjelper å ha mat i lomma, men det er så mange som mater at det knapt er nødvendig. Bildet er for øvrig skarpt og fint, og jeg liker komposisjonen med trioen her.

 

Flott bakgrunn på villeplebildet. Det kraftig fargede eplet står også solid i fokus bokstavlig talt.

 

 

Likte veldig god Gult. Fin bruk av linjer og farger. Veldig bra!

 

 

 

Liker velsig godt diagonaler, så skyggediagonalene i første bildet falt i smak. Komposisjonene var det heller ingenting å utsette på. Veldig flott av bysten også. Pent lys fra Hvervenbukta, med nok en god diagonal :)
Ellers var den stramme komposisjonen på Skøyen stasjon kledelig. Særdeles artig med ME og hu med tilsvarende paljett som den knæsje lilla-fargen.
Skal jeg trekke frem en favoritt, så må det bli Gult. Herlig og svingende(!) 3D-effekt, og godt komponert.

 

 

 

Enig med Andreasfe, Gult ble et herlig bilde, det svingte godt.

 

Felles takk for kommentar herved overlevert :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...