Gå til innhold

Får du ikke hørt Radioresepsjonen i bilen?


Anbefalte innlegg

Jøss her var det masse sutring over at man blir tvunget over på ny teknologi. DAB blir bygget ut med ekspressfart og vil bli mer enn et fullgodt alternativ til FM med sus og brus.

Jeg bor 4-5 mil unna FM og DAB-sendere og DAB har best signal/støyforhold med klar margin.

Forøvrig vil nok mobildata bli rimelig etterhvert, og da kan man droppe hele radiomottakeren om man ønsker. Framtiden er lys og har masse kanaler.

 

Ingen vil vel tilbake til analoge tider med få kanaler, refleks på TV og sus på radio?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at Norkring nå skryter av at DAB-nettet allerede er ferdig utbygget og nå dekker 99% av befolkningen i Norge. Det eneste de lover bygge ut i tillegg er DAB-nettet i tunneller.

Når jeg reiser rundt i sentrale deler av Rogaland med rundt 300 000 innbyggere finner jeg ut at DAB ikke kan konkurrere med P1 via FM-nettet. DAB er ikke et fremskritt hvis jeg må bore hull i bilen for å montere stor utvendig antenne eller trekke antennekabel rundt i huset fra utvendig DAB-antenne.

 

Hvis Norkring sørger for ytterligere utbygging (selv om de sier de er allerede er ferdig) slik at DAB får like god dekning som FM i Rogaland så blir jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

Når jeg reiser rundt i sentrale deler av Rogaland med rundt 300 000 innbyggere finner jeg ut at DAB ikke kan konkurrere med P1 via FM-nettet.

 

Så du vil ikke tvinges til å gå over til DAB på samme måte som jeg ikke vil tvinges til å høre på P1? (muligens satt litt på spissen).

 

Men jatakk til å strømme alt. Bare ikke radiokanalen ser sitt til å ta ekstra betalt for noen programmer :p

Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd med Pioneer AVH-X3600DAB. Har kombinert den med Avic F-250 så da har jeg navigasjon på den også :)

Angående DAB-signalene, så hender det at jeg mister dem i litt grisegrendte strøk (f.eks. mellom Kongsvinger og Charlottenberg). Ellers detter dem litt ut under broer og underganger, og steder som ligger veldig lavt i forhold til terrenget rundt, f.eks i bakken mellom Frogner og Berger-avkjøringen på E6 i Skedsmo.

 

Edit: Oi, litt gammel tråd dette :p

Endret av Sjulimann
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...