ilpostino Skrevet 29. september 2014 Skrevet 29. september 2014 (endret) Hjemme har jeg en Asus RT-AC66U som jeg har satt opp som VPN server. Det går fint å koble opp til ved hjelp av OpenVPN som er installert på telefonen. Det virker ikke som NAT fungerer skikkelig for når jeg sjekker hvilken ip-adresse telefonen har utad er ikke dette den offentlige ip-adressen hjemme men i området der jeg er. (via feks ip-tracker.org kan en se hvor en er).NAT er aktivisert på routeren. Noen tips? edit: oppdatert topic til å gjelde model. Endret 3. oktober 2014 av ilpostino
kpolberg Skrevet 29. september 2014 Skrevet 29. september 2014 Har du husket å sette redirect-gateway defl i config filen på asusen?
ilpostino Skrevet 29. september 2014 Forfatter Skrevet 29. september 2014 Så jeg må installere Merlin for å få det til?
kpolberg Skrevet 29. september 2014 Skrevet 29. september 2014 Det vet jeg ikke, men den opsjonen må settes i openvpn server config filen, for at den skal fortelle openvpn klienten at den skal bruke openvpn serveren, som default gateway.
007CD Skrevet 29. september 2014 Skrevet 29. september 2014 I OpenVPN må du sette opp en redirect Gateway ja, ellers fungerer den som en "utbygging" istedet for standard rute. I praksis benytter du dette kun for å nå ressurser på nettverket ditt som NAS og lignende fra en annen lokasjon uten å sende all trafikk innom hjemmet ditt.
ilpostino Skrevet 29. september 2014 Forfatter Skrevet 29. september 2014 Er greit å kunne bruke en slik løsning for å kunne bruke Netflix når jeg er i utlandet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå