Gå til innhold

Hjelp til armhevinger trengs.


LarZen

Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Armhevninger er vel en av de første øvelsene hvor man øker veldig kjapt :)

 

Jeg har sjelden tatt armhevninger, startet først for et 2-3mnder siden, da tok jeg mellom 10-18 stykker, Nå derimot tar jeg lett 30 før jeg blir sliten...kondisjon er nok ikke min greie.

 

Du kan også prøve å ta med noen kiloesvekter på ryggen/evt i en sekk å ta så mange som du klarer.

 

Som også er nevnt tidligere, armhevninger krever også restitusjon, kommer selvsagt også an på hvor mange armhevninger du tar iløpet av en dag.(Jeg selv bruker å ta rundt omkring 50-60 armhevninger ofte/hver dag, kjenner kroppen min godt så jeg vet når jeg evt bør stoppe)

Lenke til kommentar

Andre gangen jeg skumleser igjennom denne tråden, og ikke en eneste har nevnt BENK som et bra substitutt for pushups! For å bli sterkere i en øvelse, kan det være en ide å gjøre den øvelsen man blir fortest sterkest av, og i dette tilfellet er det benk!

 

Ikke for å bruke meg selv som eksempel, men personlig tok jeg max 12 pushups før jeg begynte benke. Idag tar jeg kanskje 80-90 lett!

Lenke til kommentar

Andre gangen jeg skumleser igjennom denne tråden, og ikke en eneste har nevnt BENK som et bra substitutt for pushups! For å bli sterkere i en øvelse, kan det være en ide å gjøre den øvelsen man blir fortest sterkest av, og i dette tilfellet er det benk!

 

Ikke for å bruke meg selv som eksempel, men personlig tok jeg max 12 pushups før jeg begynte benke. Idag tar jeg kanskje 80-90 lett!

Som en kuriosa kan det nevnes at under opptaket til NAVY seals tar de 100 pushups som et sett flere ganger om dagen.

At du tar 80-90 er helt innafor!

Lenke til kommentar

Andre gangen jeg skumleser igjennom denne tråden, og ikke en eneste har nevnt BENK som et bra substitutt for pushups! For å bli sterkere i en øvelse, kan det være en ide å gjøre den øvelsen man blir fortest sterkest av, og i dette tilfellet er det benk!

 

Ikke for å bruke meg selv som eksempel, men personlig tok jeg max 12 pushups før jeg begynte benke. Idag tar jeg kanskje 80-90 lett!

 

Nå har vel jeg trent benkpress oftere enn jeg har trent armhevninger, men jeg hadde ikke fremgang i armhevninger etter benk.

 

Jeg ser ikke helt hvorfor du skriver Lol, under det ene svaret!?

Endret av Lennz
Lenke til kommentar

 

Andre gangen jeg skumleser igjennom denne tråden, og ikke en eneste har nevnt BENK som et bra substitutt for pushups! For å bli sterkere i en øvelse, kan det være en ide å gjøre den øvelsen man blir fortest sterkest av, og i dette tilfellet er det benk!

Ikke for å bruke meg selv som eksempel, men personlig tok jeg max 12 pushups før jeg begynte benke. Idag tar jeg kanskje 80-90 lett!

 

Nå har vel jeg trent benkpress oftere enn jeg har trent armhevninger, men jeg hadde ikke fremgang i armhevninger etter benk.

 

Jeg ser ikke helt hvorfor du skriver Lol, under det ene svaret!?

Hvis du ikke har hatt fremgang i armhevinger etter benk, så antar jeg du gjør noe feil. Det blir som å trene knebøy, med og uten vekter. Det sier seg selv.

 

Ellers skrev jeg lol fordi jeg syns tipset ditt om å trene armhevinger hver dag er tåpelig, og det blir ikke mindre tåpelig av at du skriver "jeg kjenner kroppen min". En muskel krever 48 timers restitusjon, nerver enda mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...